Vad den tidigare storägaren säger eller inte säger är inte värst intressant. Storägaren misslyckades med att kapitalisera bolaget när det var på obestånd, bolaget har gått i konkurs och storägrens innehav är numera värdelöst. Ägaren sitter med en knippe värdelösa, troligen digital, pappersbitar i form av aktier i TC koncernen och har blivit utslängd från styrelsen.@apknug Jag vet inte hur du får ”tyder på” till fake news? En av storägarna, Neset Kockar, har sagt att bolaget ska säljas helt eller i delar och givetvis vill också konkursförvaltaren ha in så mycket som möjligt. Värdet på Ving sjunker snabbt om verksamheten står still. Bra jobbat dock att reda ut allt och få upp flygen på bara ett dygn.
Utan ny ägare avvecklas bolaget, så enkelt är det, men jag tror att förhandlingar redan pågår.
Måste du så är det nog lugnt bara du betalar med ett kreditkort. Kan du skjuta på betalningen så är det naturligtvis bäst..... så vad tror ni. Vågar jag betala in handpenningen på familjens resa idag...?
Mejl från ving idag 16:47
————————-
Tack för allt stöd!
Vi vill tacka för all den kärlek och det tålamod ni visat oss de senaste dagarna. Vinggruppen är Nordens ledande resebolag, med över 60 års erfarenhet. Efter måndagens dystra besked om att vårt moderbolag Thomas Cook Plc och den engelska verksamheten lämnat in konkursansökan är vi glada över att kunna meddela att vi satsar vidare.
Ving och vårt flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia är ett av de mest lönsamma reseföretagen i Norden. Vi ingår inte i Thomas Cook Plc:s konkurs utan fortsätter vår verksamhet som ett fristående bolag.
Vi beklagar verkligen måndagens tillfälligt inställda flyg. Vi förstår att det skapade både oro och ovisshet, och vi är ledsna för de besvär som det medförde för våra strandsatta gäster.
Samtidigt vill vi tacka för alla positiva kommentarer och det stöd vi möttes av i sociala medier, på telefon och på våra resmål. Vi kan garantera att det gav oss extra krafter när vi arbetade hårt med att svara på frågor från oroliga kunder.
Vårt fokus har i över 60 år varit att skapa de bästa veckorna på året för våra gäster. Nu blickar vi framåt med samma vision. Kommande resor går som planerat och din nästa resa hittar du som vanligt på Ving.se.