Senaste nytt

BusinessClass.se hörna i SAS lounge Arlanda terminal 5

Fantastiskt roligt! Jag passerar ju dock ARN ungefär lika ofta som jag fått opup (inte så ofta men det har hänt) men jag får väl kanske ändra på det nu.

Låter som vi snart får ta en diskussion med Swedavia också. Med alla passagerare som tack vare loungebordet kommer börja flyga via Arlanda istället för andra flygplatser lär väl passagerarantalet på Arlanda öka explosionsartat närmsta månaderna... ;)

Vore kul med en fysisk gästbok där man kunde skriva en hälsning.

Eller så ber vi SAS IT ta fram en lösning där det ligger en RFID-läsare på bordet, kopplad till att publicera ett automatiskt inlägg här på BC med nickname, tidsstämpel och flightnummer när man viftar med sitt smart-pass.

som icke-guldare blir man genast sugen på o flyga in ett guldkort
Eller har vi nåt tips för oss rackare som inte har tillgång till loungen men ändå är ute och reser

Har ja förstått det rätt så är T5-loungen inte nån betalbar va?

Jag kom på en ide, som både kan hjälpa till att promota vårt flygbolag, samt hjälpa BC.se -medlemmarna en bit på vägen till EBG så att så många som möjligt kan få tillgång till lounger och BORDET.

Tänk om SAS kunde erbjuda medlemmarna C-klass biljetter till BRA priser till utvalda destinationer som roteras varje månad. På det sättet lockar man fler BC.se - medlemmar att flyga SAS, skeptiska medlemmar kan få en mer positiv syn på bolaget. Vi C-klass skadade resenördar köper gärna ett antal fler resor. SAS tjänar på det. Medlemmarna tjänar på det.

Visst, man skulle få ett gäng Businessclassare i C på rabatterade biljetter men dom skulle ändå tjäna på det, dessutom skulle man få ett gäng ambassadörer för SAS.

Klassisk win-win....

Mvh
/NotRyan

som icke-guldare blir man genast sugen på o flyga in ett guldkort
Eller har vi nåt tips för oss rackare som inte har tillgång till loungen men ändå är ute och reser

Har ja förstått det rätt så är T5-loungen inte nån betalbar va?
Aegean! finns mycket info i forumet.

Eller så ber vi SAS IT ta fram en lösning där det ligger en RFID-läsare på bordet, kopplad till att publicera ett automatiskt inlägg här på BC med nickname, tidsstämpel och flightnummer när man viftar med sitt smart-pass.

Låter vi SAS IT göra det så kommer den väl tyvärr inte att vara i provdrift förrän tidigt 2014 och i produktion mid 2015...

Senaste infon...
Nu finns det tre dagar föreslagna för kick off av Businessclass.se hörnan i SAS lounge på ARN Terminal 5. Businessclass kommer meddela vilken av dagarna det blir inom kort. Vi kommer givetvis ha en kick off på plats med medlemmar från Businessclass.se (och jag) kommer finnas. Vi hoppas verkligen att så många som möjligt av er kommer köpa er en biljett just den dagen så att många av oss kan ses.

Låter vi SAS IT göra det så kommer den väl tyvärr inte att vara i provdrift förrän tidigt 2014 och i produktion mid 2015...

Det här med SAS IT... De har ju sålt IT verksamheten redan ett tag sen till CSC. Alltså SAS köpet IT tjänster från ett extern bolag nuförtiden. Vi kan inte skylla SAS utan CSC om det är driftstörningar enligt mig eller? Samma information finns tillgänlig på länken nedan eller tråden som gäller samma ämne här på BC.se

di.se - Toppkrafter lämnar SAS / http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/7100-sas-toppar-laemnar-bolaget-bra.html

Toppen