Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Hej har läst att man ska kunna föra över 24k/4dagar med en begränsning på 10k/dag
den 9/9 kl 17:35 överförde jag 10k, den 10/9 på förmiddagen försökte jag överföra 10k igen => declined
så jag provade om det är 24h som gäller - alltså provade jag 10k kl 17:50 => OK
den 11/9 provade jag överföra 4k kl 18 => declined
den 12/9 provade jag igen kl 18 => declined igen - vilket gör mig förbryllad - ser ingen logik längre
Är det någon som lyckats överföra 24k/4dagar - hur gör man för att lyckas?
Jag spekulerade om det kan vara så att den första transaktionen först är i läget reserverad, men när den sedan blir registrerad på riktigt så är det därifrån de 24 timmarna beräknas. Dvs, det blir svårt att verkligen komma upp i gränsen.

Håller definitivt med. Det känns lite som att man bränner igenom X pengar i venture capital och försöker skaffa/köpa sig så stor användarbas man kan och hoppas sedan på att bli utköpt av en stor etablerad bank och därmed casha hem.
Känns lite som? Det är väl helt uppenbart och de försöker inte på något sätt gömma det. De är en VC startup. Om de tjänade pengar på ett hållbart i dagsläget så gör de nogot fel.

Det handlar om att växa mot en exit. Antingen en sale eller en ipo.

Ja, vet inte.. men idag fungerade10k top-up. Tolkar det som att det är 20k per 4 dagar är det som gäller.
Har installerat en ny värmepanna och hoppas kunna betala via revolut.
En annan sak jag fick reda på idag är att transportstyrelsen inte får alla ocr-siffror som behövs när man överför från revolut. Tror det är relaterat till vilken bank man överför till.
Tror det att det kan vara samma problem med ellevio och skekraft, hoppas vattenfall fungerar som jag har på en annan fastighet.

Ja, vet inte.. men idag fungerade10k top-up. Tolkar det som att det är 20k per 4 dagar är det som gäller.
Har installerat en ny värmepanna och hoppas kunna betala via revolut.
En annan sak jag fick reda på idag är att transportstyrelsen inte får alla ocr-siffror som behövs när man överför från revolut. Tror det är relaterat till vilken bank man överför till.
Tror det att det kan vara samma problem med ellevio och skekraft, hoppas vattenfall fungerar som jag har på en annan fastighet.
Är vid överföring i SEK, endast 12 tecken följer med. Hade ett par varv med transportstyrelsen själv men känns som lite för mycket jobb för summorna det handlar om. Tror vi är för få som har problem för att vi ska få kortare ocr.

OCR nummer är väl ett "system" som introducerades med Bankgirot o rätt unikt för Norden? Att inte ett fintech bolag med rötter i sort code stödjer det är inte så konstigt.

Är vid överföring i SEK, endast 12 tecken följer med. Hade ett par varv med transportstyrelsen själv men känns som lite för mycket jobb för summorna det handlar om. Tror vi är för få som har problem för att vi ska få kortare ocr.
Ja, har en stark känsla av att antal tecken i en referens är MAX 12 tecken vid IBAN-BIC överföringar. För mig har överföringar som haft max detta antal fungerat, de som överskrider falerar.
OCR nummer är väl ett "system" som introducerades med Bankgirot o rätt unikt för Norden? Att inte ett fintech bolag med rötter i sort code stödjer det är inte så konstigt.
Förvisso, men när bolagen anger alternativ betalning via IBAN-BIC och säger att man skall ange OCR som referens i bank överföringen så är det kanske de som inte tänkt på att internationella betalningar har en begränsning på en referens på 12 tecken.

Ja, har en stark känsla av att antal tecken i en referens är MAX 12 tecken vid IBAN-BIC överföringar. För mig har överföringar som haft max detta antal fungerat, de som överskrider falerar.

Förvisso, men när bolagen anger alternativ betalning via IBAN-BIC och säger att man skall ange OCR som referens i bank överföringen så är det kanske de som inte tänkt på att internationella betalningar har en begränsning på en referens på 12 tecken.

Det beror på länder men till Sverige är det normalt 12 ja. Transferwise har en bra referens på Business payment tips | TransferWise Help Centre

Så jäkla super-sunkigt av Revolut att man har skapat en annan personlig länk för kampanjen än den som de gett oss sedan tidigare. Jag har ju delat min personlig värvningslänk till folk och nu ser jag att om man går in och väljer "bjud in", tackar nej till att få adressboken överförd till Revoluts sevrar så volilá står där en annan personlig värvningslänk, med en kampanjkod adderad på slutet.

Så jäkla super-sunkigt av Revolut att man har skapat en annan personlig länk för kampanjen än den som de gett oss sedan tidigare. Jag har ju delat min personlig värvningslänk till folk och nu ser jag att om man går in och väljer "bjud in", tackar nej till att få adressboken överförd till Revoluts sevrar så volilá står där en annan personlig värvningslänk, med en kampanjkod adderad på slutet.
Fast det är väl inte så konstigt, det är ju en ny kampanj? Visst kan det vara lite irriterande, men super-sunkigt är kanske att gå lite till överdrift...

Tja. Den nya länken är dold medan den gamla länken är synlig. Kampanjen skyltas för alla användare som en pop-up, utan någon info om att det krävs en speciell procedur för att det ska gälla. För mig känns det som ett högst medvetet upplägg för att inte behöva betala .

Toppen