Revolut har lanserats i Norden

C Class skrev:Hej har läst att man ska kunna föra över 24k/4dagar med en begränsning på 10k/dagden 9/9 kl 17:35 överförde jag 10k, den 10/9 på förmiddagen försökte jag överföra 10k igen => declinedså jag provade om det är 24h som gäller - alltså provade jag 10k kl 17:50 => OKden 11/9 provade jag överföra 4k kl 18 => declinedden 12/9 provade jag igen kl 18 => declined igen - vilket gör mig förbryllad - ser ingen logik längreÄr det någon som lyckats överföra 24k/4dagar - hur gör man för att lyckas?Klicka för att utvidga...
Jag spekulerade om det kan vara så att den första transaktionen först är i läget reserverad, men när den sedan blir registrerad på riktigt så är det därifrån de 24 timmarna beräknas. Dvs, det blir svårt att verkligen komma upp i gränsen.

Berglund skrev:Håller definitivt med. Det känns lite som att man bränner igenom X pengar i venture capital och försöker skaffa/köpa sig så stor användarbas man kan och hoppas sedan på att bli utköpt av en stor etablerad bank och därmed casha hem.Klicka för att utvidga...
Känns lite som? Det är väl helt uppenbart och de försöker inte på något sätt gömma det. De är en VC startup. Om de tjänade pengar på ett hållbart i dagsläget så gör de nogot fel.

Det handlar om att växa mot en exit. Antingen en sale eller en ipo.

Ja, vet inte.. men idag fungerade10k top-up. Tolkar det som att det är 20k per 4 dagar är det som gäller.

Har installerat en ny värmepanna och hoppas kunna betala via revolut.

En annan sak jag fick reda på idag är att transportstyrelsen inte får alla ocr-siffror som behövs när man överför från revolut. Tror det är relaterat till vilken bank man överför till.

Tror det att det kan vara samma problem med ellevio och skekraft, hoppas vattenfall fungerar som jag har på en annan fastighet.

C Class skrev:Ja, vet inte.. men idag fungerade10k top-up. Tolkar det som att det är 20k per 4 dagar är det som gäller.Har installerat en ny värmepanna och hoppas kunna betala via revolut.En annan sak jag fick reda på idag är att transportstyrelsen inte får alla ocr-siffror som behövs när man överför från revolut. Tror det är relaterat till vilken bank man överför till.Tror det att det kan vara samma problem med ellevio och skekraft, hoppas vattenfall fungerar som jag har på en annan fastighet.Klicka för att utvidga...
Är vid överföring i SEK, endast 12 tecken följer med. Hade ett par varv med transportstyrelsen själv men känns som lite för mycket jobb för summorna det handlar om. Tror vi är för få som har problem för att vi ska få kortare ocr.

OCR nummer är väl ett "system" som introducerades med Bankgirot o rätt unikt för Norden? Att inte ett fintech bolag med rötter i sort code stödjer det är inte så konstigt.

Fidde skrev:Är vid överföring i SEK, endast 12 tecken följer med. Hade ett par varv med transportstyrelsen själv men känns som lite för mycket jobb för summorna det handlar om. Tror vi är för få som har problem för att vi ska få kortare ocr.Klicka för att utvidga...
Ja, har en stark känsla av att antal tecken i en referens är MAX 12 tecken vid IBAN-BIC överföringar. För mig har överföringar som haft max detta antal fungerat, de som överskrider falerar.

apknug skrev:OCR nummer är väl ett "system" som introducerades med Bankgirot o rätt unikt för Norden? Att inte ett fintech bolag med rötter i sort code stödjer det är inte så konstigt.Klicka för att utvidga...
Förvisso, men när bolagen anger alternativ betalning via IBAN-BIC och säger att man skall ange OCR som referens i bank överföringen så är det kanske de som inte tänkt på att internationella betalningar har en begränsning på en referens på 12 tecken.

C Class skrev:Ja, har en stark känsla av att antal tecken i en referens är MAX 12 tecken vid IBAN-BIC överföringar. För mig har överföringar som haft max detta antal fungerat, de som överskrider falerar.Förvisso, men när bolagen anger alternativ betalning via IBAN-BIC och säger att man skall ange OCR som referens i bank överföringen så är det kanske de som inte tänkt på att internationella betalningar har en begränsning på en referens på 12 tecken.Klicka för att utvidga...

Det beror på länder men till Sverige är det normalt 12 ja. Transferwise har en bra referens på Business payment tips | TransferWise Help Centre

Så jäkla super-sunkigt av Revolut att man har skapat en annan personlig länk för kampanjen än den som de gett oss sedan tidigare. Jag har ju delat min personlig värvningslänk till folk och nu ser jag att om man går in och väljer "bjud in", tackar nej till att få adressboken överförd till Revoluts sevrar så volilá står där en annan personlig värvningslänk, med en kampanjkod adderad på slutet.

intuition skrev:Så jäkla super-sunkigt av Revolut att man har skapat enannanpersonlig länk för kampanjen än den som de gett oss sedan tidigare. Jag har ju delat min personlig värvningslänk till folk och nu ser jag att om man går in och väljer "bjud in", tackar nej till att få adressboken överförd till Revoluts sevrar så volilá står där en annan personlig värvningslänk, med en kampanjkod adderad på slutet.Klicka för att utvidga...
Fast det är väl inte så konstigt, det är ju en ny kampanj? Visst kan det vara lite irriterande, men super-sunkigt är kanske att gå lite till överdrift...

Tja. Den nya länken är dold medan den gamla länken är synlig. Kampanjen skyltas för alla användare som en pop-up, utan någon info om att det krävs en speciell procedur för att det ska gälla. För mig känns det som ett högst medvetet upplägg för att inte behöva betala .

Hej är det ngn som har koll på "EU-direktiv (det första betaltjänstdirektivet från 2010) och uppdaterades utifrån bestämmelserna i det andra betaltjänstdirektivet (PSD2) den första maj 2018." finns det krav att man skall kunna betala med IBAN/BIC?

Revolut för företag lanserar kostnadsfria konton!

Hej Mattias, ta på dig en tjusig hatt och dina finskor, för vi firar vårt andra jubileum. Och därför lanserar vi KOSTNADSFRIA företagskonton. Inga månadsavgifter! Vi vet själva att för nystartade småföretag är varje krona viktig. Därför presenterar vi en helt ny kostnadsfri plan för företag och frilansare!

Med våra kostnadsfria företagskonton kan du:

Kontona kan hålla och växla 28 olika valutor

Lokala kontouppgifter och betalningar i GBP och EUR

Internationella IBAN-nummer

Fysiska och virtuella kort

Smidiga integreringar med Xero, FreeAgent, Slack med mera.

Obegränsade kostnadsfria överföringar till andra Revolut-användare

Läs mer här The Business Bank Account Alternative | Revolut

Highbury skrev:Är det ett visa eller ett Mastercard som erbjuds för Sverige?Klicka för att utvidga...

Det var ett VISA nyss, men de verkar precis ha bytt till Mastercard har jag fått höra. Och kikar jag i min egen app så kan jag inte längre beställa VISA utan endast Mastercard.

crown skrev:Det var ett VISA nyss, men de verkar precis ha bytt till Mastercard har jag fått höra. Och kikar jag i min egen app så kan jag inte längre beställa VISA utan endast Mastercard.Klicka för att utvidga...

Attans... tur att man har ett Revolut visakort. Räddade mig på min semester.

Edit: @crown vet du hur nyligen det ändrades? Brorsan skaffade Revolut i slutet av augusti och fick Visa då.

Tonton skrev:Attans... tur att man har ett Revolut visakort. Räddade mig på min semester.Edit:@crownvet du hur nyligen det ändrades? Brorsan skaffade Revolut i slutet av augusti och fick Visa då.Klicka för att utvidga...

RollingStone skrev:Jag beställde ett Revolut 2019-09-05 och fick ett Mastercard.Klicka för att utvidga...

Bör då ha ändrats i månadsskiftet aug/sept.

Är själv lite sur på mig själv att jag inte beställde ett extra Visa då jag har Mastercard på både gratis + metallkortet. Men så går det när man väntar för länge, så blir att behålla Norwegian Visa, för alltid bra med ett Visa när man reser.

Back