Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Ibland är det enkla det bästa. (naturligtvis inte alltid).
En enkel Tanqueray (9:a) med Peach Tonic (överskattad), citronzest och ful-is.
GT.jpg

Explorer och niven... (Gin?)
Nu pratar vi riktig finnpajsare här. :D:p

Är väldigt helsvensk men börjar känna mig rätt finsk och har anpassat mig väl på östra sidan om gränsen.... :D

Hehe.. hittade "gin" flaskan i ett skåp, PET dessutom, någon slags gåva från en kompis som var här en gång som hade glömts bort. Smakade inte allt för illa med Feevertree och en kvist rosmarin från vår lila kryddodling på baksidan.
Hittade dessutom inte flasköppnaren så det vart Puukko´n istället...

Skulle ha varit en finsk kniv istället för Mora och Silver dry Gin för den rätta finska känslan. men som sagt man tager vad man haver.

Hej
Vet inte riktigt om det hör hemma här men ändå.
Råkade bo på Hotel Palace Berlin i juni för en "mässa" på hotellet. Det vara fullt upp under hela vistelsen men åkte hem dag efter mässan.
På kvällen innan avresan så "hittade" jag att i hotell så låg House of Gin(House of Gin Berlin - STAY GOLD!| Hotel Palace Berlin), en liten bar med ganska bra utbud av gin. Tillräckligt bra utbud för att ta en till....
Funderat sedan dess på att faktiskt ta en planerad gin resa. Kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka privat men har någon ett annat alternativ, så mottages det gärna?

Vax

Hej
Vet inte riktigt om det hör hemma här men ändå.
Råkade bo på Hotel Palace Berlin i juni för en "mässa" på hotellet. Det vara fullt upp under hela vistelsen men åkte hem dag efter mässan.
På kvällen innan avresan så "hittade" jag att i hotell så låg House of Gin(House of Gin Berlin - STAY GOLD!| Hotel Palace Berlin), en liten bar med ganska bra utbud av gin. Tillräckligt bra utbud för att ta en till....
Funderat sedan dess på att faktiskt ta en planerad gin resa. Kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka privat men har någon ett annat alternativ, så mottages det gärna?

Vax
Barcelona är trevligt för GT, och med tanke på din post i Hong Kong tråden så finns det även BC träff i Barcelona :)

• Gilla
Reactions: Vax
Toppen