Senaste nytt

Champagnetråden

7F71F374-9EA4-4195-8448-8E40E97EC99F.jpeg
BDA3FBA5-B33F-40E7-88A6-D9EEDE1B0CC3.jpeg

Min första champagneprovarlåda från SB anlände idag. Mycket spännande!

Ni som har provat dessa, vilken är er favorit?

Typ alla. Väljer lätt Hebrart.

Exakt, typ alla. Mycket bra odlarchampagner.
220kr/flaskan! Kap!!!

Ja vad kul! Alla 6st har 3,9-4,2 i betyg på Vivino. Det båda gott detta. Håller med om att det är bra pris, särskilt lämplig för oss nybörjare!

Har ni tips om i vilken ordning jag ska dricka och jämföra dessa? Tänkte korka upp kanske 2st åt gången. Målet är att mina smakpreferenser vad gäller druvblandningen.

Ja vad kul! Alla 6st har 3,9-4,2 i betyg på Vivino. Det båda gott detta. Håller med om att det är bra pris, särskilt lämplig för oss nybörjare!

Har ni tips om i vilken ordning jag ska dricka och jämföra dessa? Tänkte korka upp kanske 2st åt gången. Målet är att mina smakpreferenser vad gäller druvblandningen.
Nä. Kör bara :) Lyssna inte så mycket på oss här tycker jag... ;) Våga testa själv. Så lärde jag mig. Är som flera redan påpekat ingen exakt vetenskap. Bara njut. Skål.

Om man är ute efter en härligt brödig doft, vad rekommenderar ni då?

Jag tänkte mig först något som legat länge på jästen, men det verkar inte alltid korrelera. Kanske är jag ute efter ”toasted”-drag istället. Läste att de kommer mer av tiden efter degorgering, den lite snabbare mognaden när vinet utsätts för mer syre.

Toppen