mha321 skrev:Jag förstår att det är klart frustrerande, men kundtjänst är ju de som har
gjort rätti det här fallet. Om man kunde ringa kundtjänst och på det sättet "gå runt" tvåfaktorverifieringen, så hade man ju ingen tvåfaktorverifiering! Vilken är den andra faktor du använt för att bevisa för kundtjänst att du faktiskt var du?Tyvärr är det många i kundtjänst på andra ställen som just "hjälper kunden" istället för att följa de säkerhetsregler som finns. Ofta med resultat att kunden förlorar stora pengar, eftersom det inte faktiskt var kunden som ringde. Det är ju ett av de absolut vanligaste sätten att "hacka" system idag, inklusive t.ex. banker...Däremot har SAS (till allas förvåning? Nej knappast!) varit usla på att informera om att man infört detta, och därmed också exakt vilket nummer man behöver för att gå runt det. Hade du bara vetat det så torde du antingen kunnat se till att "ha på det nummer" (ärligt talat, de flesta idag har väl möjlighet att "ha på" alla sina nummer under en kort period på semstern? Ärminstone om man vet i förväg att det kan komma på fråga!), alternativt att byta vilket nummer som används (men då göra det i ett läge där man har möjlighet att bevisa att man var innehavare av det gamla numret).Så i summering -- för en gångs skull är det ju faktiskt kundtjänst som gjort rätt. Det är inte de som ska få skiten den här gången.Klicka för att utvidga...