Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Så är det alltid. Pass och bevis på att du bor där du gör, t.ex telefonfaktura etc. jag har flera olika runt i västeuropa och de frågar om samma saker. Mycket bra skydd inom EU/EES. Så nej, inte orolig. Det är ett krav på bankerna enl. lag så inte vem som helst kan göra öppna konton hit o dit.

Det ena är ett Visa och det andra ett Mastercard, men annars inga skillnader.. skillnaderna ligger i vilket paket du valt (gratis, premium, metall).
Ja, gratiskontot inkluderar deras VISA-kort, medan de andra två inkluderar MasterCard. Tidigare fungerade Google Pay enbart med MasterCard-korten, men nu går det även med VISA-kortet. :)

Jag är super nöjd med kortet ännu.
Apple pay fungerar utmärkt och allt annat jag hunnit testa också för den delen.
Kortet kom efter redan 4 arbetsdagar :)

Jag är väldigt nöjd med Revolut! Att man kan ladda med SAS MC och få poäng är helt underbart. Det känns dock som att dessa uttag borde klassificeras som kontantuttag istället, så jag blir inte förvånad om denna möjlighet stryps framöver.

Tänkte faktiskt uppgradera nu innan sommarens utsvävningar. Fria växlingar och turbo transfers samt mer ATM uttag och ett nordiskt brandat kort inte minst lockar alltmer. Jag betalar en del avgifter idag med basic som försvinner.

Frågan är vad som ska väljas? 1300:- med metal eller 790:- med premiumalternativet för ett år. 2k mer i ATM per månad samt 1% cashback utanför Europa med Metal. Samma försäkringar. Varken Loungekey eller själva kortbetalningarna inom EU betyder något.

Alltid dessa optimeringsval i kortsvängen. :rolleyes:

Last edited:
I vilket format skrivs referensen vid betalning till sitt skattekonto? Jag gjorde ett test för 4 veckor sedan som inte verkar ha funkat.
Efter diverse försök så har det nu funkat automatiskt. Testade först med småbelopp och olika varianter av orgnr - vanligt, med bindestreck och OCR - inget funkade automatiskt, men inga problem för SKV att hitta inbetalningarna vid manuell sökning. Till sist fick jag svaret att det inte registreras automatiskt om inte beloppet matchar ett belopp som SKV väntar på, t.ex. preliminärskatten.

Så nu sist med korrekt belopp och normalt orgnr så funkade det.
  • Skickat 3 juli
  • Revolut har genomfört 4 juli
  • SKV har bokfört 5 juli, men syntes inte på skattekontot förrän 8 juli

Tänkte faktiskt uppgradera nu innan sommarens utsvävningar. Fria växlingar och turbo transfers samt mer ATM uttag och ett nordiskt brandat kort inte minst lockar alltmer. Jag betalar en del avgifter idag med basic som försvinner.

Frågan är vad som ska väljas? 1300:- med metal eller 790:- med premiumalternativet för ett år. 2k mer i ATM per månad samt 1% cashback utanför Europa med Metal. Samma försäkringar. Varken Loungekey eller själva kortbetalningarna inom EU betyder något.

Alltid dessa optimeringsval i kortsvängen. :rolleyes:
Svåra val men du klarar väl 510001kr i eu lätt väl eller 51001kr utanför eu? Då går du ju till med plus mot premium :D

Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen