Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Det betyder att det bara går att boka för en person? För du menar kabinen var obokad och det fanns bara en plats?

Det stämmer inte. Jag har bokat två platser vid två tillfällen, en tidigare bokning har bokats om, och det har inte varit något problem. På min kommande resa är alla platser bokade om man skall tro på SQ seatmap.

Lite kontext som gick bort från originaltråden: F4 = O4

Denna har jag inte tänkt på. Hur ser det ut på SIN-{HKG,PVG,MNL,PEK,ICN} ?
Nja det är väll inte sant?
Att F4 är lika med att det finns 4 Award för eurobonus. Jag har då aldrig sett 4 first award på SQ.
Vad baserar du denna info attF4=O4

Manila, Brunei och Jakarta har man länge kunnat hitta med ANA Tool.
Manila. Jag har i flera år läst här att det ska vara bokningsbart, men jag har aldrig sett nån tillgänglighet och kan inte minnas att jag sett nån här som bokat det? Har du sett att det ska gå? Eller är det bara samma meddelande som återupprepas år efter år undrar jag?

Manila. Jag har i flera år läst här att det ska vara bokningsbart, men jag har aldrig sett nån tillgänglighet och kan inte minnas att jag sett nån här som bokat det? Har du sett att det ska gå? Eller är det bara samma meddelande som återupprepas år efter år undrar jag?
Jag har ett svagt minne av jag har sett det själv antingen i ANA Tool eller att jag har läst någonstans att någon har sett det på ANA Tool och därefter bokat. Det var dock flera år sedan så det kan ha ändrats eller så kan jag minnas fel.

Edit: här är en som har bokat, men det var 2013: Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013 | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Last edited:
För att bidra med lite info och inte bara fråga...
suttit diverse timmar i tel med Tallin sista dagarna.
HKG är ”closed”
HND är ”closed”
PVG är ”closed”

Jakarta fortsatt vidöppet, vilket även syns i diverse tools.
Peking var väldigt öppen om man vill åka FRÅN Singapore i januari, vilket ju ger private room access. Omvänt till SQ fanns bara första veckan i januari.

I princip varenda dag i januari har 2 platser i First med SQ på A380 (gamla suites) från SIN.
Till skillnad från andra sträckor fanns dock inget på 777 kärrorna till/från PEK.

Har inte kollat alla datum men random checks gav att F8 i EF ger två platser till award.

Hoppas någon snappar upp platser.
Finns ju att säkra med air china från europa (diverse ställen) till PEK och senare finns ju både MUC/FRA till PEK om man vill uppgradera men bra att ha first redan klart med Air china med tanke man betalar poäng på hela vägen ut i vilket fall. Ifall LH inte släpper menar jag.

Toppen