Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Mitt efternamn får lite olika stavningar av SAS, innehåller ett Å vilket ibland blir a a och ibland a. Beroende på vad som är rätt stavning på den bokningen får jag det där felmeddelandet om jag valt fel variant :)
Tack, det var det som spökade. Mitt ö i efternamnet brukar bli oe men blev bara ett o den här gången.

Last edited:
Om man är EBS nu och kommer att bli EBG i senare sommar, men lägger ett bud (med pengar) på en resa i höst redan nu. Räknas ens status då från det datum man la budet eller väger ens status in istället vid tillfället då systemet beslutar om uppgradering eller ej?

Om man är EBS nu och kommer att bli EBG i senare sommar, men lägger ett bud (med pengar) på en resa i höst redan nu. Räknas ens status då från det datum man la budet eller väger ens status in istället vid tillfället då systemet beslutar om uppgradering eller ej?
Systemet känner ej av eventuell ändring av status. Det kan vara bra eller dåligt. Lägger du bud som EBD men faller sen ned innan resan görs så räknas ändå budet som om du är EBD. Lägger du som EBG och sen blir EBD och inte ändrar så räknas du fortfarande som EBG...

Hmmmm 2200kr minium bid från Washington D.C. till Köpenhamn om några veckor från Go till Plus. Bud barometern har inte rört sig sen bokning 3 månader tidigare. Över 2000kr känns ovärt för en 7.5-8h flygning känner jag. Business ligger på 6200kr min.
Visst är SAS Plus snäppet bättre än Go, men nästan två och ett halvt tusen mer känns saftigt för lite mer lutning och plats i stolen.

Får se om det finns nåt bättre vid incheck istället :)

Toppen