Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Slutade med att de inte lyckades accessa fruns EB-konto vid gaten (begränsning pga pointshare med mig som admin...?) och gav henne en courtesy upgrade istället. Slutet gott allting gott? 25 lediga platser i c vid takeoff. Wtf SAS.
Fick hon uppgradering vid gate gratis så var det en OpUp, inte CU. CU kan man få som EBD i förväg, men då får man även ett mail...

Okej. Award är bokningar för poäng, revenue är köpta för pengar.

SAS awards (poäng resor) bokas i Plus Pro samt Business Pro (I).
Då det är en poängbokning så kommer du inte att få några poäng trotts att det står Business Pro på nya biljetten.
Är inte säker på vad exakt award/revenue menar, men Plus Pro köptes med poäng.

Någon som vet vad detta kan bero på? Helt vanlig ungdomsbiljett till LAX i bokningsklass O som jag uppgraderat massvis med gånger. Kan det va att jag precis bokat och måste vänta lite?
sas..png

Last edited:
Tror att det är ngn bugg nu. Har också haft problem att lägga upgrades senaste veckan. Gått bra närjag försökt igen med annan browser.

Någon som vet vad detta kan bero på? Helt vanlig ungdomsbiljett till LAX i bokningsklass O som jag uppgraderat massvis med gånger. Kan det va att jag precis bokat och måste vänta lite?
Visa bifogad bild 92250

Mitt efternamn får lite olika stavningar av SAS, innehåller ett Å vilket ibland blir a a och ibland a. Beroende på vad som är rätt stavning på den bokningen får jag det där felmeddelandet om jag valt fel variant :)

Toppen