Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Ber om ursäkt om denna fråga varit uppe tidigare försökte läsa på men hittade inget, lång tråd också .
Jag har budat på en uppgradering go->plus. Tänkte nu i efterhand att jag skulle buda på go->business också. Spelar det nån roll om jag cancellerar mitt bud, kan jag lägga ett nytt bud på flighten sen, först go->business och sen fallaback bid go->plus?
 

Canadien

Medlem
Ber om ursäkt om denna fråga varit uppe tidigare försökte läsa på men hittade inget, lång tråd också .
Jag har budat på en uppgradering go->plus. Tänkte nu i efterhand att jag skulle buda på go->business också. Spelar det nån roll om jag cancellerar mitt bud, kan jag lägga ett nytt bud på flighten sen, först go->business och sen fallaback bid go->plus?

Ja cancellera går bra, sedan lägga nytt.
 
Jag har budat på en uppgradering go->plus. Tänkte nu i efterhand att jag skulle buda på go->business också. Spelar det nån roll om jag cancellerar mitt bud, kan jag lägga ett nytt bud på flighten sen, först go->business och sen fallaback bid go->plus?
Ja, det går bra fram till 48 timmar innan avresa, men minimumbudet kan eventuellt ha ändrats (upp eller ner) beroende på vad SAS tycker om bokningsläget.
 

Gusten Gengas

Ny medlem
Hallå alla!

Jag har blivit uppgraderad från SAS Go till SAS Plus på direktflygning mellan Berlin TXL och Stockholm ARN. På Berlin TXL saknas en egen SAS-lounge, men däremot har Lufthansa både en Business-lounge samt en Senator-lounge. Jag är blott en enkel innehavare av ett EuroBonus Silver-kort, och jag saknar andra kort som ger mig loungetillträde.

Kommer jag in i någon av Lufthansas lounger med mitt uppgraderade SAS Plus-boardingkort?
 

Canadien

Medlem
Hallå alla!

Jag har blivit uppgraderad från SAS Go till SAS Plus på direktflygning mellan Berlin TXL och Stockholm ARN. På Berlin TXL saknas en egen SAS-lounge, men däremot har Lufthansa både en Business-lounge samt en Senator-lounge. Jag är blott en enkel innehavare av ett EuroBonus Silver-kort, och jag saknar andra kort som ger mig loungetillträde.

Kommer jag in i någon av Lufthansas lounger med mitt uppgraderade SAS Plus-boardingkort?

Ja, men LH-loungen är utanför security så se till att ha lite tid för att ta dig till gate.
 

danielhog

Medlem
Hallå alla!

Jag har blivit uppgraderad från SAS Go till SAS Plus på direktflygning mellan Berlin TXL och Stockholm ARN. På Berlin TXL saknas en egen SAS-lounge, men däremot har Lufthansa både en Business-lounge samt en Senator-lounge. Jag är blott en enkel innehavare av ett EuroBonus Silver-kort, och jag saknar andra kort som ger mig loungetillträde.

Kommer jag in i någon av Lufthansas lounger med mitt uppgraderade SAS Plus-boardingkort?
Du har även startat en tråd och fått svar där.

https://www.businessclass.se/forum/...nom-uppgraderad-go-biljett.96052/#post-785610
 

Once56

Medlem
Någon som lyckats få 4 personer (2 vuxna/2 barn) uppgraderade med Plusgrade? Inser att det är osannolikt men sökte från Plus till Bus (Oslo-Miami och New York-ARN).
Har fått med hela familjen(4 pax) från plus till biz vid tre tillfällen. Senast i julas, ARN-MIA. Före det CPH-SFO och EWR-ARN. Samtliga gånger med minimibud, två ggr poäng, en g pengar.
 

Tjaeng

Medlem
Förra inlägget togs bort pga TMI, så here goes kort version:

Någon annan som varit med om att först få upgrade notice och ny biljett utställd för att sedan få denial dagen efter? Inga poäng dragna och på plusgrades sida för aktuell PNR står ”upgrade unavailable” istället för ”upgrade denied”. Massor med lediga platser i C. Expertflyer dock C9 D9 Z0 J0.

Vad har hänt hära?
 

Hachans

Medlem
Förra inlägget togs bort pga TMI, så here goes kort version:

Någon annan som varit med om att först få upgrade notice och ny biljett utställd för att sedan få denial dagen efter? Inga poäng dragna och på plusgrades sida för aktuell PNR står ”upgrade unavailable” istället för ”upgrade denied”. Massor med lediga platser i C. Expertflyer dock C9 D9 Z0 J0.

Vad har hänt hära?

Ja, men vet inte om det stått denied eller unavailable då. Det som hände efter åt var en gång en CU, en annan gång var det en opup (pga RKP) och sista gången hände absolut ingenting utan någon hade klantat sig i systemet. Men alla sätten hade samma tillvägagångssätt, först Mail om att jag blivit uppgraderad, sen ett ”beklagar”-Mail och så hände det ovan.
 

Tjaeng

Medlem
Ja, men vet inte om det stått denied eller unavailable då. Det som hände efter åt var en gång en CU, en annan gång var det en opup (pga RKP) och sista gången hände absolut ingenting utan någon hade klantat sig i systemet. Men alla sätten hade samma tillvägagångssätt, först Mail om att jag blivit uppgraderad, sen ett ”beklagar”-Mail och så hände det ovan.

Slutade med att de inte lyckades accessa fruns EB-konto vid gaten (begränsning pga pointshare med mig som admin...?) och gav henne en courtesy upgrade istället. Slutet gott allting gott? 25 lediga platser i c vid takeoff. Wtf SAS.
 
Toppen