Senaste nytt

Datum fastställt för SAS A350 första ordinarie avgång, Köpenhamn-Chicago 28 januari 2020

Joo, de är väl avbetalda, men de har också närmast noll marknadsvärde, så de är "billiga" att äga om man bara räknar i excel.

Hade jag drivit flygbolag hade jag behållit varje A340 som reserv/charter/peak och skrotat ut dem när det blev dags för större underhåll. Eftersom underhållsperioder styrs av flygtimmar/flygcykler så borde A340-flottan kunna stå i en hangar rätt länge.
Samma här. SAS äger samtliga plan, de är väl omhändertagna och samtliga utom RKP som nu ska bort har nya kabinen. Perfekt att ha för att starta nya linjer snabbt :)

Känns onödigt med ny målning. Den nuvarande, även om den är gammal, är fortfarande fräsch och "up to date". Lägga pengar på att måla om flygplanen med nuvarande ekonomi efter en dyr strejk är felprioriterat tycker jag. Ser galet mycket fram emot planet, men någon ny målning, nej det behövs inte.

Känns onödigt med ny målning. Den nuvarande, även om den är gammal, är fortfarande fräsch och "up to date". Lägga pengar på att måla om flygplanen med nuvarande ekonomi efter en dyr strejk är felprioriterat tycker jag. Ser galet mycket fram emot planet, men någon ny målning, nej det behövs inte.

Tycker gott att A350 kan ha en avvikande målning.

Sen kan man vartefter måla om befintlig flotta. En målning har väl en begränsad livslängd och måste målas om regelbundet oavsett?

Får vänta till 12 februari, men lyckades hitta en T/R i business, tyvärr inte med vändande plan, utan får bli ett dygn på marken i februari.

Ska bli riktigt kul att prova A350

Får vänta till 12 februari, men lyckades hitta en T/R i business, tyvärr inte med vändande plan, utan får bli ett dygn på marken i februari.

Ska bli riktigt kul att prova A350

Hittade ju en tripp till Beijing två veckor senare också.

Vad säger ni? Vilken rutt skulle ni helst prova som första med A350? Chicago eller Beijing?

Toppen