Abbs
Medlem
Ja. Transit visum funkar endast Land A - Kina - Land B.Även om jag bara ska ner och vända med samma plan?
Ja. Transit visum funkar endast Land A - Kina - Land B.Även om jag bara ska ner och vända med samma plan?
Även om jag bara ska ner och vända med samma plan?
Även om jag bara ska ner och vända med samma plan?
Ja. Transit visum funkar endast Land A - Kina - Land B.
Ja, dock ska t.ex. CPH-PEK-HKG-CPH funka som omväg och slippa visumkravet. HKG räknas inte till Kina i det fallet.
Nja, stämmer verkligen det? Det gäller att skilja på <24h TWOV (Detta) och <24h TWOV (det ni diskuterar)
Baserat på denna tråd så bör det fungera - https://www.businessclass.se/forum/...e-plan-utan-att-ansöka-kinesiskt-visum.34313/ - men mig veterligen så har ingen här testat ännu.
Med det sagt så får du gärna testa. Personligen så är jag inte jättesugen på att agera försökskanin![]()
Ja. Transit visum funkar endast Land A - Kina - Land B.
Är risken att jag inte blir ivägsläppt från CPH? Kommer jag bara på planet så är det ju lugnt, det värsta som kan hända då är ju att jag blir nekad inresa och påkastad första plan tillbaka, som jag ju redan har boardingkort till![]()
Betyder det att om jag bokar på en sträcka CPH-ARN på hemresan så är det lugnt.
Då blir resan DK-Kina-SE, med en transit i Kina på 3 timmarobjektivt en rätt suspekt resa
![]()
Nja, stämmer verkligen det? Det gäller att skilja på <24h TWOV (Detta) och <24h TWOV (det ni diskuterar)
Baserat på denna tråd så bör det fungera - https://www.businessclass.se/forum/...e-plan-utan-att-ansöka-kinesiskt-visum.34313/ - men mig veterligen så har ingen här testat ännu.
Du kan boka på i andra änden för att vara säker, d v s
CPH-PEK-NRT-PEK-CPH
Då får du 2 st TransitWithoutVisa om max 144h styck.
Men det bör även fungera med vändande kärra då man använder "featuren" att man kan göra visumfri (airside) transit på Beijing. Detta funkar dock troligen inte på t ex PVG där man alltid måste ut landside.
Kan man verkligen gör airside transit i PEK?Transit airside låter ju vettigt, då borde det ju vara lugna puckar.
Att boka på i andra änden blir ju inte helt optimalt sätt till poängkostnad för resan och att jag inte kan åka med vändande plan.