Senaste nytt

Champagnetråden

misstänker att det inte blir 2018 de får in?
  • Drycken är tillfälligt slut för beställning, åter i lager 2019-06-18.
https://www .systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/bollinger-757901

misstänker att det inte blir 2018 de får in?
  • Drycken är tillfälligt slut för beställning, åter i lager 2019-06-18.
https://www .systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/bollinger-757901
Som jag förstår det så har Systembolaget köpt upp hela Arvid Nordqvists lager och sedan portionerar dem ut dem till olika bolag i mycket små mängder över hela året. Typ omöjligt beställa systemet.se men att hitta på något bolag bör gå. De vill inte skicka från ett bolag till ett annat. Man är tvungen att åka och köpa själv på plats. Detta p.g.a den enorma efterfrågan efter just 2008. Samma sak med Churchill. Fick jag till svar från två olika system.

Som jag förstår det så har Systembolaget köpt upp hela Arvid Nordqvists lager och sedan portionerar dem ut dem till olika bolag i mycket små mängder över hela året. Typ omöjligt beställa systemet.se men att hitta på något bolag bör gå. De vill inte skicka från ett bolag till ett annat. Man är tvungen att åka och köpa själv på plats. Detta p.g.a den enorma efterfrågan efter just 2008. Samma sak med Churchill. Fick jag till svar från två olika system.

Det verkar skilja lite för Systembolagsbutikerna, min butik hjälpte mig att få hem 2st Winston Churchill 2008 och nu 2st 7579 2008 på väg till dem, detta i samband med "utportioneringen av 6st flaskor" till andra Systembolag.

Det som gör det hela knepigt är att Systembolagets hemsida visar som att 7579 finns i flertalet butiker men då typ 1-3 flaskor, detta stämmer men ändå inte då de buteljerna är av andra årgångar än just 2008, trotts att det på Systembolagets hemsida står 2008. De enda som har 2008 var de som igår fick 6st flaskor.

EK

Det verkar skilja lite för Systembolagsbutikerna, min butik hjälpte mig att få hem 2 Winston Churchill 2008 och nu 2st 7579 2008 på väg till dem, detta i samband med "utportioneringen av 6st flaskor" till andra Systembolag.

Det som gör det hela knepigt är att Systembolagets hemsida visar som att 7579 finns i flertalet butiker men då typ 1-3 flaskor, detta stämmer men ändå inte då de buteljerna är av andra årgångar än just 2008, trotts att det på Systembolagets hemsida står 2008. De enda som har 2008 var de som igår fick 6st flaskor.

EK

EK
Jag vet. Jag har åkt till flera butiker där det står att de har i lager för att sedan få fel årgång eller att de helt enkelt inte finns alls... Dåligt system (haha) de har.

Jag vet. Jag har åkt till flera butiker där det står att de har i lager för att sedan få fel årgång eller att de helt enkelt inte finns alls... Dåligt system (haha) de har.

Ibland känner man sig som en skattletare... Skämt och sido, jag svängde i går eftermiddag förbi ett av Systembolag som fått 6st flaskor och enligt Systembolaget.se hade 6st kvar i lager, dock fick jag svaret av personalen att de redan var sålda och att saldot tar väldigt lång tid innan det är uppdaterat på hemsidan. Så dåligt system de har ;)

EK

Testar La Grande Année rosé 2007 med nyinköpta Riedel Veritas champagneglas. Kommer att ha macademianötter och parmaskinka till lite senare. Trevlig helg!
IMG_0415.jpeg

Toppen