Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Ironiskt "beröm"! Något säger mig att du har alltför högt ställda förväntningar eller så får du av någon anledning alltid (??) ett dåligt bemötande. Som Pandion har du lite fler privilegier än andra passagerare och känner du dig inte nöjd med den servicen så tycker jag att du tar upp diskussionen med Customer Care eller om du tycker att det är jätteviktigt med Rickard Gustafson, vd SAS

För mig är den här kritiken om Pandion helt oförklarlig eftersom jag är Pandion och har en helt annan upplevd uppfattning. Då VonMögens profil säger att han är EBG och inte EBP förstår jag inte alls innebörden i inlägget eftersom det ju inte kan vara självupplevt. Jag måste väl dessutom tillägga att man inte kan förvänta sig att man skall behandlas som en "kung" eller som någon som är bättre än andra. Jag uppskattar stort att SAS "smyger" med sin extra service, klappar på axeln, uppgradering etc. Jag vill inte vara mer än vad någon annan är men det vore lögn att säga att jag inte uppskattar det extra.

Jag håller med Traveller här!

Jag har mestadels positiva saker att säga om SAS, speciellt de 3år som jag haft prefix EBP. Sen varierar services oerhört med besättning & jag har skrivit det förut. Med dansk besättning sjunker servicenivån drastiskt även som EBP.
Jag kräver inget, utan är istället tacksam för när jag får något extra! Livet blir lättare då ialla fall för mig.

Jag håller med Traveller här!

Jag har mestadels positiva saker att säga om SAS, speciellt de 3år som jag haft prefix EBP. Sen varierar services oerhört med besättning & jag har skrivit det förut. Med dansk besättning sjunker servicenivån drastiskt även som EBP.
Jag kräver inget, utan är istället tacksam för när jag får något extra! Livet blir lättare då ialla fall för mig.

Måste faktiskt hålla med dig i din kommentar kring SAS Danska kabinpersonal. Det stämmer att kvaliteten är lägre på de kärror som har personal därifrån. Jag har fått känslan av att dom inte är riktigt nöjda själva på jobbet. Jag har också märkt att den danska kabinpersonalen har fått en del direktiv som inte verkar gälla t.ex den Svenska kabinpersonalen. Så ja, min nöjdhetsfaktor är lägre på flyg via CPH än på mina direktkärror från ARN.

Jag har förvisso "bara" 41 enkelresor med SK sedan 1 maj men eftersom 90 pct av dessa utgått från CPH får jag nog rycka in till CPH-basens försvar. Känner inte igen mig i bilden alls; jag har inte blivit dåligt bemött på någon av resorna. Dessutom undrar jag om man verkligen kan tala om "dansk" kabinpersonal i CPH. På de allra flesta flighter jag har finns åtminstone en svensk FA med. Om ni däremot avser "dansk" som i att FA har sin bas på CPH är det väl en annan femma.

Det jag avsåg var Dansk Purser på longhaul. Det har varit samma sak varje gång & jag har en del sådana ifrån CPH!
Dessutom varkar det vara obligatoriskt att INTE le för damerna i loungen. De få gångerna som jag möts av ett leende är det en Svenska som sitter vid disken.

Jag har också samma erfarenheter av Dansk kabinpersonal. Jag åker mycket hellre med Stockholms-baserad personal än med Köpenhamns-baserad. Det är en HELT annan stämning i kabinen, mycket trevligare med de Svenska...

Dock skall sägas till SAS försvar att det här är inget specifikt för dom. Det är rent allmänt så med Danskar..

Mvh
/NotRyan

Så seriöst gick du verkligen inte hela vägen hem? 15k EB poäng för en tjockis brevid mig på flighter (spec USA) skulle gjort mig till EB poängsmiljonär nu. Vad hände egentligen på flighten?

/V

Det som hände har jag förklarat redan alltså service som LH levererade höll inte måtten enligt min bedömning och hade en stor person bredvid mig. Personligen tycker att de här 15.000 EB poäng är en bra kompensation av SAS och för mig som lojal SAS resenär är de värd mycket. Finns inte mer att rapportera så denna kapitel är avslutat.

Idag har ni (SAS) verkligen lyckats ignorera en Pandion på absolut bästa sätt. Vi förväntar oss inget välkomnande, inget extra och framförallt ingen personlig service ... och på det svarta kortet finns det tillräckligt med poäng för att betala för ölen.

Denna Pandion kan möjligtvis ha varit JAG:) .

Att det varje gång som det skrivs något kritiskt mot SAS "ropas" det om att det faktskt finns customer rel, Pandion möte och så vidare tycke iaf inte jag är att ge en nyanserad bild av ett resande!

Jag är personligen för öppenhet och att även mindre välskrivna inlägg (läs mitt eget om Pandion konceptet) skall få komma fram i ljuet än att bara läsa om alla solskenshistorier.

För att lägga litte ytterliga bränsle på elden så håller jag fullständigt med om att den Danska kabin personalen generellt ger sämre service.

Last edited:
Denna Pandion kan möjligtvis ha varit JAG:) .

Att det varje gång som det skrivs något kritiskt mot SAS "ropas" det om att det faktskt finns customer rel, Pandion möte och så vidare tycke iaf inte jag är att ge en nyanserad bild av ett resande!

Jag är personligen för öppenhet och att även mindre välskrivna inlägg (läs mitt eget om Pandion konceptet) skall få komma fram i ljuet än att bara läsa om alla solskenshistorier.

För att lägga litte ytterliga bränsle på elden så håller jag fullständigt med om att den Danska kabin personalen generellt ger sämre service.
Det är inte något problem att skriva negativ upplevelse, men det är absoult inte okej att posta sådant i den här tråden.
Jag vet att det är inte du(flying) som postat utan det var VonMögen, men välj er strid när och var det passar bäst.

Det är inte något problem att skriva negativ upplevelse, men det är absoult inte okej att posta sådant i den här tråden.
Jag vet att det är inte du(flying) som postat utan det var VonMögen, men välj er strid när och var det passar bäst.

Gärna och då föreslår jag i demokratins anda att en tråd typ "SAS det här har ni gjort mindre bra startas" startas. Eller är vi fortsatt hänvisade till customer care eller diverse pandion träffar!?

Toppen