Den slänger man väl först när det är dags att sätta på nästa?![]()
Jag brukar faktiskt inte slänga dem direkt. Vet inte varför men det blev så i det här fallet.
Det tycker inte jag du ska acceptera. Har de orsakat ett hål i din väska ska den naturligtvis ersätta dig för skadan.
Ja, jag håller med dig om att det känns lite fel. Vill inte svara sniken, men märkligt att det blir stopp p.g.a. en fysisk papperslapp. När jag flög med LH för nått halvår sedan så fick jag ett mail med bagagenumret till exempel, det är ju en mycket bättre lösning.
Men, hur går jag vidare med detta tycker du? SAS Guldservice? Det blir väl i så fall att logga en mer allmän "claim" under övrigt eftersom jag inte kan få fram en PIR-rapport eller logga ett ärende hos SAS bagageservice utan bagagenumret.
Håller med @Delayed, stå på dig i det här fallet.
Ett tips inför framtida resor är att ansluta dig till SAS Turi (SAS AI-Support) i Messenger. Så fort du checkar in en väska så får du ett bagagekvitto i appen.
Mycket bra tips, ska följas upp!