Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Och här sitter jag just och brottas med funderingen över hur MÅNGA poäng jag ska köpa... ;)

Nöjde mig mig 16 000, inkl bonusen. Har ju lite tid på mig att komma i 110 000 som är en sorts bottomline (F till Asien), eftersom jag redan ligger med en bokning till sommaren och sedan funderar på Ethihad och OW 2014:D

Du kan göra både och. Men det är säkrast att göra det hos respektiv flygbolag.
Ursäkta om jag ställer dumma frågor, men hur gör jag detta? Via Usairways.com kan jag endast se rutten när jag loggar in men kan inte gå in och ändra säten och går jag direkt till ingående flygbolag i rutten så känner de inte igen mitt USairways nr. Är det ringa som gäller och uppge namn och allt så att de kan hitta mig utan reservationsnr? Verkar ju synnerligen knöligt om man dessutom ska ringa runt till 4st olika flygbolag... Men det kanske är det som är priset för störtbilliga bonusresor ;-)

Men att 110 000 är bottom line till Asien är väl inte helt korrekt. Vi flyger oftast för 100 000 i F (HKG, PEK, SHA, TYO etc) och stannar gärna i BKK på vägen.

Däremot så krävs 110´när SE Asia är Destination... Kanske var så Du menade!?

1. Du ringer först till US Dividend Miles call center.
  2. Du ber om bokningsreferensnummer av alla flygbolag som ingår i bonusresan.
  3. Ring till respektiv flygbolags kundtjänst och välja säte. (hos Lufthansa kan du boka säte online på vissa flygbolag/flighter)

1. Du ringer först till US Dividend Miles call center.
  2. Du ber om bokningsreferensnummer av alla flygbolag som ingår i bonusresan.
  3. Ring till respektiv flygbolags kundtjänst och välja säte. (hos Lufthansa kan du boka säte online på vissa flygbolag/flighter)

Ok, tack för hjälpen Aho! Då ska jag be om detta direkt vid nästa bokning :)

Men att 110 000 är bottom line till Asien är väl inte helt korrekt. Vi flyger oftast för 100 000 i F (HKG, PEK, SHA, TYO etc) och stannar gärna i BKK på vägen.

Däremot så krävs 110´när SE Asia är Destination... Kanske var så Du menade!?

Officiellt behöver du betala högsta award miles som krävs när du tar stopover i dyrare zon. (T ex stopover i South East Asia när din destination är Far East)
Däremot finns det alltid några US agenter som har dålig geografikunskap så att du kanske får boka en bonusresa som är baserat på lägre award miles. :)

Toppen