Dr. Miles
Expert
Generell fråga, kan man välja säten via US Airways på award bookings eller måste man kontakta varje flygbolag för sig?
Du kan göra både och. Men det är säkrast att göra det hos respektiv flygbolag.
Generell fråga, kan man välja säten via US Airways på award bookings eller måste man kontakta varje flygbolag för sig?
En dag till kvar för bonus. Grymt frestat att köpa men vet inte när jag kan resa.
Och här sitter jag just och brottas med funderingen över hur MÅNGA poäng jag ska köpa...![]()
Ursäkta om jag ställer dumma frågor, men hur gör jag detta? Via Usairways.com kan jag endast se rutten när jag loggar in men kan inte gå in och ändra säten och går jag direkt till ingående flygbolag i rutten så känner de inte igen mitt USairways nr. Är det ringa som gäller och uppge namn och allt så att de kan hitta mig utan reservationsnr? Verkar ju synnerligen knöligt om man dessutom ska ringa runt till 4st olika flygbolag... Men det kanske är det som är priset för störtbilliga bonusresor ;-)Du kan göra både och. Men det är säkrast att göra det hos respektiv flygbolag.
- Du ringer först till US Dividend Miles call center.
- Du ber om bokningsreferensnummer av alla flygbolag som ingår i bonusresan.
- Ring till respektiv flygbolags kundtjänst och välja säte. (hos Lufthansa kan du boka säte online på vissa flygbolag/flighter)
Däremot så krävs 110´när SE Asia är Destination... Kanske var så Du menade!?
Men att 110 000 är bottom line till Asien är väl inte helt korrekt. Vi flyger oftast för 100 000 i F (HKG, PEK, SHA, TYO etc) och stannar gärna i BKK på vägen.
Däremot så krävs 110´när SE Asia är Destination... Kanske var så Du menade!?