Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Tack AHO, det var ett uppmuntrande svar :) Återstår att se nu om USDM vill boka in LH F åt mig som det dräller utav 2v innan avgång! "Worst case" får det bli TG F till HKG, Air China "domestic" C till PEK och förhoppningsvis deras nya 330 i C till ARN på hemvägen.

Tack AHO, det var ett uppmuntrande svar :) Återstår att se nu om USDM vill boka in LH F åt mig som det dräller utav 2v innan avgång! "Worst case" får det bli TG F till HKG, Air China "domestic" C till PEK och förhoppningsvis deras nya 330 i C till ARN på hemvägen.

En av flighterna mellan Hong Kong-Beijing är opererad av Airbus A330 och har riktig Business class stol.
Stolarna kan se ut så här.
Air China Business Class, PEK-ARN, 03.jpg
(Foto av AHO)
Air China Business class på nya Airbus A330_02 .jpg
(Foto av David)

Jag hoppas självfallet du får tag i LH F, men jag väntade in i det sista med min bokning av just det själet men icke att agenten såg några F platser (och då fanns det ändå många att hitta på ANA o Aeroplan).

Som nybliven och entusiastisk medlem i USDM samt redan svårt beroende av KVS tool(efter 2 dagar) tycker jag detta är en utmärkt ide.
Vårt dilemma då vi är 3pers är att hitta 3 F awards. Dock kan vi åka med mycket kort varsel och välja sent mellan ex.FRA-BKK, FRA/MUC-IAD/HKG/NRT/KIX. Om vi är flexibla vad gäller destination borde det vara möjligt att via USDM hitta 3F-seats. Någon som försökt och lyckats?

Vårt dilemma då vi är 3pers är att hitta 3 F awards. Dock kan vi åka med mycket kort varsel och välja sent mellan ex.FRA-BKK, FRA/MUC-IAD/HKG/NRT/KIX. Om vi är flexibla vad gäller destination borde det vara möjligt att via USDM hitta 3F-seats. Någon som försökt och lyckats?

Problemet är att hitta 3 F award platser på returresan.
Om ert hemresadatum inte är inom 14 dagarsperiod är det nog väldigt svårt att hitta 3 F award platser.

Helt okej att åka C hem, alt. ändra klass mot avgift strax innan resan börjar.Reslängd på dessa awardresor kommer aldrig att vara över 7dagar, p.g.a skollov och sannolikt alltid vecka 10 eller 44.

Tack
Ser i både KVS och Awardtravelr att OZ har 3platser både ut och hem FRA-NRT via ICN onsdagar/torsdagar 4-5 månader fram i tiden.

Angående problemet med att få LH i F, är det någon på det är forumet som har lyckats boka det med USDM miles?

Kan bekräfta att shorthaul inte var några problem (SGN-BKK). Har inte provat på longhaul ännu, men någon här lär väl ha testat och kan rapportera utfallet...

Toppen