Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

US Dividend miles köpa miles?

Här kommer en klassisk nybörjarfråga:
Har blivit medlem i US DM och har såklart noll miles.
Verkar vara läge att köpa miles. Köpte 50+50 till mej och hustru alltså totalt 200 000 miles för $3760 alltså under 25000sek. Hur långt kommer jag i F för dessa i/till asien?
Kan 14 årig dotter vara medlem också?(och omedelbart fynda 100K egna miles)
Hur ofta får man dubbla miles vid köp?2-3 ggr per år eller?
Är milesen livslånga så länge jag köper fler alt. köper awards.
Hur ser skatt/bränsletillagg ut på US partner award?

Last edited:
Hur långt kommer jag i F för dessa i/till asien?
Är milesen livslånga så länge jag köper fler alt. köper awards.
Hur ser skatt/bränsletillagg ut på US partner award?

Du behöver 110 000 För att ta dig till t ex BKK, SIN, DPS, eller t ex 100 000 för HKG. Awardchart.
"Livslånga" så länge du har en aktivitet minst var 18:e månad.
Jag ligger just nu med en beställning i F till Asien och skatterna skulle gå på 798 kr. Du bör klara dig undan för under 1000-lappen av det jag har sett.

Fö har vi diskussionerna om USDM i den här tråden:) Red flyttar säkert inlägget dit:eek:

Last edited:
Mattson: Skall du, hustrun och dottern åka tillsammans på award-resa så kan det nog bli tufft att hitta platser (i alla fall i F). Jag slet mitt hår med att hitta till mig endast, men lyckades efter support from forumet!

PS. Skall förresten snart in i THai:s F-loungen här i BKK! ANA Suite på Haneda gick heller inte av för hackor! Allt ordnat genom USDM :)

Hei, prövar igen; Ringde USAirways igår för att få bekräftat att det är möjligt att boka den rutt jag funnit platser på;
SVG-FRA-BOG-SCL vara där en vecka
SCL-LIM-GIG vara där en vecka
GIG-OPO-FRA-SVG

Antar att man inte får välja SCL som Stopover eftersom det inte är en StarAlliance-Hub. Men om man säger att SCL är destination och GIG en stopover på hemresan, vad är det då som är fel med routingen?
Agenten igårkväll menade att "you're stretching it to much" å jabbade om open-jaw etc. Han ba mig sedan ringa idag under vanliga kontorstider for å få snakke med noen som kan mer, så kanske förklarar en del..

Kan vara så att hemresan innehåller 5 legs om du tar SCL som destination, dessutom blir det en rätt stor backtracking om du ska åka via LIM ellan SCL och GIG.
Du borde kunna få åka till SCL som destination enligt dditt förslag men sedan på hemvägen flyga direkt mellan SCL-GIG (om det nu går). Då blir det i alla fall ingen backtracking samt att du kommer ner i 4 segment.

Är ingen expert på detta område men det är ungefär vad jag snappat upp från tidigare trådar.

bhen, jag har för mig att det har nämnts något om att stopover bara få ske på utresan. Jag kollade lite på det finstilta och hittade följande: "Stopovers are allowed only for the most direct route of travel", vilket skulle kunna antyda stop over på utresan. Dels kan det vara din stopover i GIG som ställer till problem och "snurren SCL-LIM. Jag skulle kanske försöka vända på turordningen, först till GIG med ett stopover och sedan till SCL som destination. Sen om det funkar kör du SCL-LIM-BOG så blir det lite rakare väg:D

När det gäller segmenten, så verkar det vara 8 som gäller? Däremot är jag inte säker på att dom är så petiga med fördelningen mellan ut och hemresan.

Ska själv ringa idag och förhoppningsvis få min beställning bekräftad, men den har föregåtts av myyyycket trixande och fixande med olika alternativ:D

Av min erfarenhet senaste tiden är att de är väldigt hårda med max fyra segment till destinationen och max fyra segment på vägen hem igen.

Toppen