toer00
Medlem
Vad kostade ursprungsbiljetterna?
Ca 4 000 ToR totalt...
Vad kostade ursprungsbiljetterna?
Självklart vill AF ha en del, men sas betalar knappast ett marknadspris där. Precis AF inte gör det de bokar om passagerare på sas.Tjaa, möjligen att STR - ARN betraktas som en ”internkostnad”, men AF skulle nog vilja haft sin beskärda del...
Så om man räknar Hotel + Mat + AF (CDG - STR) så kommer man upp i ca 13 000 Kr...
Men fortsättning följer...![]()
Detta är en mycket intressant fråga tycker jag. Vad betalar flygbolagen varandra när de bokar om vid exempelvis inställda flighter? Någon som sitter inne på hur det går till och en ungefärlig prisbild?Självklart vill AF ha en del, men sas betalar knappast ett marknadspris där. Precis AF inte gör det de bokar om passagerare på sas.
Självklart vill AF ha en del, men sas betalar knappast ett marknadspris där. Precis AF inte gör det de bokar om passagerare på sas.
Har ingen koll på nivåerna men självklart har de stora bolagen ett samarbete. Är ju blankt nej att bli ombokad till Norwegian t ex, men till andra bolag (även utanför Star Alliance) har det ju gått bra att bli ombokad.Detta är en mycket intressant fråga tycker jag. Vad betalar flygbolagen varandra när de bokar om vid exempelvis inställda flighter? Någon som sitter inne på hur det går till och en ungefärlig prisbild?
Har ingen koll på nivåerna men självklart har de stora bolagen ett samarbete. Är ju blankt nej att bli ombokad till Norwegian t ex, men till andra bolag (även utanför Star Alliance) har det ju gått bra att bli ombokad.
Helt rätt, sorry! Det hade dock varit kul med en egen tråd för ämnet.Snälla, håll tråden till EU ersättning och inte pris mellan bolagen, det blir rörigt för oss som följer och har notiser.
Dock väldigt intressant ämne som jag gärna ser svaret på![]()
Detta är en mycket intressant fråga tycker jag. Vad betalar flygbolagen varandra när de bokar om vid exempelvis inställda flighter? Någon som sitter inne på hur det går till och en ungefärlig prisbild?
Detta är en mycket intressant fråga tycker jag. Vad betalar flygbolagen varandra när de bokar om vid exempelvis inställda flighter? Någon som sitter inne på hur det går till och en ungefärlig prisbild?
Självklart vill AF ha en del, men sas betalar knappast ett marknadspris där. Precis AF inte gör det de bokar om passagerare på sas.