Jag hade låtit ambulansjägarna driva det åt mig... alternativt vänta ut deras process och sedan skicka in själv. Troligast hade jag kört på alternativ 1Jag vill claima ersättning utifrån EU-regelverket efter att ha blivit 7 respektive 5 timmar sen pga strejken. Vad tror ni är bäst; försöka redan nu eller vänta tills (om) t.ex. Airhelp tagit det till rätten?
Jag blev 12 timmar sen hem (ombokad till LOT) och gjorde ett claim på 600 euro på SAS hemsida. Passade även på att i samma ansökan ansöka om ersättning för mat under förseningsdagen. Maten ersatte de utan knussel men de 600 euro kommenterade de inte ens.Jag vill claima ersättning utifrån EU-regelverket efter att ha blivit 7 respektive 5 timmar sen pga strejken. Vad tror ni är bäst; försöka redan nu eller vänta tills (om) t.ex. Airhelp tagit det till rätten?
Man bör dela upp detta i två olika claims då det är helt olika saker. Börjar man blanda ihop grejer så kommer de definitivt missa något.Jag blev 12 timmar sen hem (ombokad till LOT) och gjorde ett claim på 600 euro på SAS hemsida. Passade även på att i samma ansökan ansöka om ersättning för mat under förseningsdagen. Maten ersatte de utan knussel men de 600 euro kommenterade de inte ens.
Man bör dela upp detta i två olika claims då det är helt olika saker. Börjar man blanda ihop grejer så kommer de definitivt missa något.
Liten chans att de betalar något innan det prövats av ARN och eller domstol.
**************
Vad gäller nedgradering ska de ju ge ersättning inom 7 dagar
men det framgår inte vad som bör ske om de tar längre tid, högre ersättning borde ju vara givet.
2. Om det lufttrafikföretag som utför flygningen placerar passageraren i en lägre klass i förhållande till biljettpriset skall lufttrafikföretaget inom sju dagar, i enlighet med bestämmelserna i artikel 7.3, ersätta
För övrigt så gäller väl inte ursäkten extraordinära omst. vid nedgradering?