Med risk för OT, men hur kommer det sig att så många piloter är fackligt anslutna? Sjuk siffra minst sagt.
Det är normalt, plus är en uppsminkad ekonomiprodukt. Vid normala omständigheter så utgår EG261 kompensation för sådan nedgraderingÄr det verkligen rimligt att SAS inte bokar om en från SAS PLUS till Business med Lufthansa?
Blev ombokad från ARN-NCE, bokningsklass A, SAS till
ARN-FRA-NCE, bokningsklass H, Lufthansa.
Man har betalat för en premiumprodukt och får basprodukten.
Jag tror i detta läge man får vara ganska glad om man kommer dit man ska och du kan säkert claima mellanskillnaden. Det skulle jag verkligen inte hetsa upp mig om alls i detta mycket extrema läge.Är det verkligen rimligt att SAS inte bokar om en från SAS PLUS till Business med Lufthansa?
Blev ombokad från ARN-NCE, bokningsklass A, SAS till
ARN-FRA-NCE, bokningsklass H, Lufthansa.
Man har betalat för en premiumprodukt och får basprodukten.
Det är säkert något man kan tjafsa om. Strikt taget så är SAS Plus "premium economy" och lufthansa har inte "premium economy". Och det är ju definitivt inte lika premium som Business.Är det verkligen rimligt att SAS inte bokar om en från SAS PLUS till Business med Lufthansa?
Blev ombokad från ARN-NCE, bokningsklass A, SAS till
ARN-FRA-NCE, bokningsklass H, Lufthansa.
Man har betalat för en premiumprodukt och får basprodukten.
Det är säkert något man kan tjafsa om. Strikt taget så är SAS Plus "premium economy" och lufthansa har inte "premium economy". Och det är ju definitivt inte lika premium som Business.
Frågan är hur rakt det mappas-- om man är bokad i en av de dyrare Plus-klasserna, hamnar man i business då?
Men man borde kunna begära kompensation för nedgradering enligt EU-regler. Däremot lär man garanterat få tjafsa en hel del, de kommer inte släppa till det enkelt.