Senaste nytt

Hjälp för er som är påverkade av strejken

Penguin

Medlem
Jag och sambon fick SK4788 inställd och kunde enl. SMS boka egen resa hem där SAS står för mellanskillnad (upp till 300 EUR). Hur lägger vi ett claim för den kostnaden? Hotellet och mat känns inte så konstigt att göra via hemsidan.
 
Sitter och kikar lite allmänt på Expertflyer som tidsfördriv...

Väster ut: Air Canda ser ut att ha gott om platser från Köpenhamn resten av veckan (AC883) för er som ska till Nordamerika. Toronto är ju en bra hub. Men Uniteds flight från ARN ser knökad ut resten av veckan (UA69), möjligtvis plats i economy.

Öster ut: Air China har minst 9 platser i C varje dag resten av veckan till PEK (CA912). Kanske inte vad man helst önskar sig. Thai till BKK har gott om plats (TG961) och Singapore Airlines tor, fre, lör lika så (SQ361). SIN och BKK är ju utmärkta hubbar för vidare färd i Asien.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Sitter och kikar lite allmänt på Expertflyer som tidsfördriv...

Österut: Air Canda ser ut att ha gott om platser från Köpenhamn resten av veckan (AC883) för er som ska till Nordamerika. Toronto är ju en bra hub. Men Uniteds flight från ARN ser knökad ut resten av veckan (UA69), möjligtvis plats i economy.

Väster ut: Air China har minst 9 platser i C varje dag resten av veckan till PEK (CA912). Kanske inte vad man helst önskar sig. Thai till BKK har gott om plats (TG961) och Singapore Airlines tor, fre, lör lika så (SQ361). SIN och BKK är ju utmärkta hubbar för vidare färd i Asien.
Nu blev väderstrecken lite tokiga..... :D;)
 

erc

Medlem
Vad är t/r resan? Du har bara beskrivit ens benet. Är det utgående resa och hon ska sedan tillbaka till Paris på returen? Eller är det retur och utgående resa har redan passerats?
CDG-ARN är returen. Slarvigt av mig att missa den detaljen.
 

mha321

Medlem
CDG-ARN är returen. Slarvigt av mig att missa den detaljen.
Isåfall är svaret nog nej. Om man bokar av returen så får man fortfarande betala för utgående flyget, eftersom det är använt. Hade det varit utresan som avbokades så följer hemresan med och betalas tillbaka. Om inte ticket.se på något sätt påverkar hur den ekvationen ser ut, det vet jag inte.
 

Sardan

Medlem
Vilka alternativa rutter har 4 lediga platser till Faro (FAO) imorgon om man vill vara framme så tidigt som möjligt?
 

henke12

Medlem
Vad betyder det när siffrorna blivit utbytta mot bokstäver när man kollar bokningsklasserna hos expertflyer?

CL DL ZC RL JC YL SL BC PC AC EL ML HL QC VC WC UC KC LC TC OC GL NL

Är det som vi befarar att flighten är canceled, trots att det inte går att se på vår bokning?

CL = Listbar plats i C-klass

Dvs, man kan väntlista sig där och hoppas på att flygbolaget bekräftar din plats
 
Toppen