Om din flygning är inställd | SAS
- Om du väljer att boka ett annat transportmedel måste du avboka din biljett med SAS för att få återbetalning för den oanvända biljetten. Observera att detta ska göras först när du har avslutat din resa. Var uppmärksam på att kostnaden för din alternativa transport måste vara i samma prisklass som din ursprungliga biljett. Om du väljer att köpa en ny flygbiljett, ersätter vi dig bara för en resa i samma serviceklass som din ursprungliga SAS-biljett.
Någon som guida vad SAS menar med begreppet ”samma serviceklass” i fråga om egen bokning hos annat bolag. Har bokat BRA pga inställd avgång med SAS Arlanda-Östersund den 30 april och ursprunglig bokningsklass med SAS var Go (V-klass). Enda tillgängliga biljetterna på sträckan BMA-OSD hos BRA är C-klass. Men serviceklassen hos BRA är väl en och samma (all economy) så bokningsklassen borde vara irrelevant i det fallet? Eller? Tack för svar