Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

• Om du väljer att boka ett annat transportmedel måste du avboka din biljett med SAS för att få återbetalning för den oanvända biljetten. Observera att detta ska göras först när du har avslutat din resa. Var uppmärksam på att kostnaden för din alternativa transport måste vara i samma prisklass som din ursprungliga biljett. Om du väljer att köpa en ny flygbiljett, ersätter vi dig bara för en resa i samma serviceklass som din ursprungliga SAS-biljett.
Om din flygning är inställd | SAS

Någon som guida vad SAS menar med begreppet ”samma serviceklass” i fråga om egen bokning hos annat bolag. Har bokat BRA pga inställd avgång med SAS Arlanda-Östersund den 30 april och ursprunglig bokningsklass med SAS var Go (V-klass). Enda tillgängliga biljetterna på sträckan BMA-OSD hos BRA är C-klass. Men serviceklassen hos BRA är väl en och samma (all economy) så bokningsklassen borde vara irrelevant i det fallet? Eller? Tack för svar :)

Någon som guida vad SAS menar med begreppet ”samma serviceklass” i fråga om egen bokning hos annat bolag. Har bokat BRA pga inställd avgång med SAS Arlanda-Östersund den 30 april och ursprunglig bokningsklass med SAS var Go (V-klass). Enda tillgängliga biljetterna på sträckan BMA-OSD hos BRA är C-klass. Men serviceklassen hos BRA är väl en och samma (all economy) så bokningsklassen borde vara irrelevant i det fallet? Eller? Tack för svar :)
Serviceklass är ju kabinklass. Med andra ord om du bokar själv biz från go så blir det ju svårt

Hej,
Nu fick jag skäl att faktiskt öppna ätt konto här på BC.

En liten fråga som kanske blir lätt OT.
Jag besitter en bokning på en flight som flygs av SK på lördag, men min biljett är utställd av LH på sitt code-share flightnummer och med ett 220-biljettnummer. När jag hörde av mig till LH idag så fick jag svaret att det var SK som är den parten som bokar om biljetten om/när flighten väl blir inställd. Är det rimligt?

Har hemresa i Plus för två vuxna och infant från Chicago till Stockholm med direktflighten imorgon. Ringde och kom fram efter 17min (som EBD) och fick ombokat till LOT. Var enda som gick om vi ville åka premium economy hem i morgon, annars economy med Lufthansa. Ändå nöjd med resultat då det viktiga var att komma hem samma dag som planerat.

Jag fegar på en SAS biljett den 7 maj kommer ev att boka av ARN till CPH för att sedan ta flyg till Asien.
Vem vet hur länge detta kommer att pågå, har bokat SJ ner till Malmö den 6:e samt hotell, för att den 7:e ta mig till CPH.
Avbokningsbar SJ biljett i första klass 1115kr trodde biljetten skulle vara dyrare.

Har hemresa i Plus för två vuxna och infant från Chicago till Stockholm med direktflighten imorgon. Ringde och kom fram efter 17min (som EBD) och fick ombokat till LOT. Var enda som gick om vi ville åka premium economy hem i morgon, annars economy med Lufthansa. Ändå nöjd med resultat då det viktiga var att komma hem samma dag som planerat.

Grattis! LOT är bra - så ni ska nog överleva :)

Hmm, är pessimistisk, har en weekend bokad till NYC med frun i slutet av maj.

Tror ju sannolikheten är stor att SAS är i putten vid det laget. Helst vill jag flyga SAS C som planerat, men förnuftet säger boka om till annat bolag redan nu för att säkra upp likvärdig produkt med annat bolag.

Vad ger ni SAS för sannolik överlevnad och att de genomför planerad trafik om en månad ungefär? (Vet ju vad jag tror, men behöver moralisk back-up för det jag just nu bestämt mig för)

Give it to me!

Tror ju sannolikheten är stor att SAS är i putten vid det laget. Helst vill jag flyga SAS C som planerat, men förnuftet säger boka om till annat bolag redan nu för att säkra upp likvärdig produkt med annat bolag.

Vad ger ni SAS för sannolik överlevnad och att de genomför planerad trafik om en månad ungefär? (Vet ju vad jag tror, men behöver moralisk back-up för det jag just nu bestämt mig för)

Give it to me!
Jag tror sannolikheten för konkurs är liten fram till slutet av maj, men vad vet jag.

Give it to me!
Jag tror de är kvar. Jag tror inte de kör strejk ända till konkurs. Blir det nära så får piloterna det de vill ha och så blir det en mer utdragen process.

Toppen