Senaste nytt

[Business/First] Lufthansa Kiev-Frankfurt-Bangkok tur&retur Business: 14114 SEK / First: 26223 SEK

squeezen

Medlem
Finns bara ex Kiev just nu eller? Tänker att pos flyg dit får man ju ha god marginal eftersom det blir separat biljett och alternativa resvägar inom rätt tid kan bli svårt.
Vill ju inte irrops på en positionsflyg ska störa hela first och vill jag dessutom ha endast 4-5 dagar iväg så vill jag inte bygga på 6h eller nåt varje håll på kievs flygplats av alla ställen...
 

Tonton

Medlem
Finns bara ex Kiev just nu eller? Tänker att pos flyg dit får man ju ha god marginal eftersom det blir separat biljett och alternativa resvägar inom rätt tid kan bli svårt.
Vill ju inte irrops på en positionsflyg ska störa hela first och vill jag dessutom ha endast 4-5 dagar iväg så vill jag inte bygga på 6h eller nåt varje håll på kievs flygplats av alla ställen...

Läs inlägg #4
 

kander

Medlem
Tänkte mer på lite ”vanligare” hubbar. Odessa och Moskva var inte vad jag tänkte på men såklart otydlig fråga från mig.

Finns inget från frankrike, italien, england, grekland etc?
Hittade några datum från Nice i både Business och First för liknande priser.

Business (P):
Screen Shot 2019-04-24 at 07.44.20.png

Screen Shot 2019-04-24 at 07.51.28.png


First (J/A):
Screen Shot 2019-04-24 at 07.48.51.png

Screen Shot 2019-04-24 at 07.48.32.png


Verkar vara samma deal men verkar också som det senast måste bokas idag?
Screen Shot 2019-04-24 at 07.54.58.png
 

kander

Medlem
First till Dubai verkar också finnas för bra priser från både Kiev och Nice, om än med en väldigt lång layover i Zurich. Inte lika bra deal då avståndet och därmed också poängen är sämre. Men om man ändå tänkt åka ner och fira nyår eller liknande kan dealen komma till nytta!

Screen Shot 2019-04-25 at 06.40.54.png
Screen Shot 2019-04-25 at 06.40.24.png


Screen Shot 2019-04-25 at 06.45.36.png
Screen Shot 2019-04-25 at 06.41.51.png
 

Flying Finn

Medlem
Nja, det beror nog på vilken flygplats det är och om man går till landside eller inte.

T ex byte mellan utrikes och utrikes på Moskva Sheremetyevo (SVO) kräver inget visum så länge man stannar på airside.

Precis, en transfer på airside kräver inget visum i Ryssland och det gäller inte endast MOW (d.v.s. DME, SVO och VNU).

I detta fall blir det dock omöjligt att utnyttja dealen som nordisk medborgare utan ett gilltigt visum med rättighet till åtmistone två gränspasseringar. Enligt rysk federal lagstiftning så kan boardingkort endast utfärdas på flygplatsen, även om det skulle göras vid en automat (t.ex. S7 på DME). Du kan inte skriva ut en egen eller använda en mobilapp. Där med måste man gå landside, i fall biljetteringen är ex-MOW.

Om någon tycker att KBP är sunkigt, så skulle jag nog påstå att t.ex. CAI eller MSQ är mera knasigt. :)
 
Toppen