Attans!Nej jag har försökt ett par gånger men de har vägrat.
Attans!Nej jag har försökt ett par gånger men de har vägrat.
Självklart är det avgift för att boka awards. Speciellt när du ”kan” boka en resa i Biz online.Hej alla,
jag ringde just SAS för att boka en award-biljett.
Jag är chockad över bristen på kunskap och bristen på faktisk vilja att hjälpa till.
Det rör sig om en *A award biljett AKL-ARN och jag förklarade att jag flexibel med routing och datum. "Tyvärr flyger vi inte dit" sa den första jag talade med. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Hur som. Alla jag talade med sa att det inte fanns någonting överhuvudtaget i C-klass. Varpå att jag förklarade att vi tillsammans får försöka vara kreativa och söka leg för leg. (Jag hade redan gjort detta själv men ville dubbelkolla SQs platstillgång då den inte visas på Sas egna undermåliga awardverktyg).
Hon kunde bekräfta stolarna. Dock blev jag häpen när hon ville lägga på en service-fee då jag bokade med partnerbolag! Detta har jag aldrig hört talas om. Har ni?
Jag tycker mig kunna läsa mig till att EBD.are skall kunna boka via supporten kostnadsfritt!
Hon menade att detta var en ny avgift som återbetalas om jag avbokar 24h efter genomföra bokning men inte därefter.
Vet ni något om detta?
Med vänlig hälsning
Hej alla,
jag ringde just SAS för att boka en award-biljett.
Jag är chockad över bristen på kunskap och bristen på faktisk vilja att hjälpa till.
Det rör sig om en *A award biljett AKL-ARN och jag förklarade att jag flexibel med routing och datum. "Tyvärr flyger vi inte dit" sa den första jag talade med. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Hur som. Alla jag talade med sa att det inte fanns någonting överhuvudtaget i C-klass. Varpå att jag förklarade att vi tillsammans får försöka vara kreativa och söka leg för leg. (Jag hade redan gjort detta själv men ville dubbelkolla SQs platstillgång då den inte visas på Sas egna undermåliga awardverktyg).
Hon kunde bekräfta stolarna. Dock blev jag häpen när hon ville lägga på en service-fee då jag bokade med partnerbolag! Detta har jag aldrig hört talas om. Har ni?
Jag tycker mig kunna läsa mig till att EBD.are skall kunna boka via supporten kostnadsfritt!
Hon menade att detta var en ny avgift som återbetalas om jag avbokar 24h efter genomföra bokning men inte därefter.
Vet ni något om detta?
Med vänlig hälsning
Som jag förstått gäller försäkringen inte för din kompis. Det gäller då att kompisen har en egen bra reseförsäkring. T.ex genom hemförsäkringen.Jag vill åka med sas business till Chicago och använda mig av sas premium (60000 poäng tor). Jag åker gärna med en kompis. Det finns två platser kvar ett visst datum. Jag bokade först för mig (arn-cph) och tänkte sedan messa några kompisar om de vill och kan följa med på resan (annars åker jag själv) och sedan boka resan till den personen. Men direkt när jag bokade min plats så försvann den andra platsen. Jag provade då att avboka min plats och då kom den andra platsen tillbaka direkt. Är detta vanligt? Hänger de två platserna ihop på något sätt?
Följdfråga. Om jag bokar och betalar en resa för mig och en kompis med mitt sas amex premium, gäller då försäkringen även för min kompis? (Han har också sas amex premium).
Jag vill åka med sas business till Chicago och använda mig av sas premium (60000 poäng tor). Jag åker gärna med en kompis. Det finns två platser kvar ett visst datum. Jag bokade först för mig (arn-cph) och tänkte sedan messa några kompisar om de vill och kan följa med på resan (annars åker jag själv) och sedan boka resan till den personen. Men direkt när jag bokade min plats så försvann den andra platsen. Jag provade då att avboka min plats och då kom den andra platsen tillbaka direkt. Är detta vanligt? Hänger de två platserna ihop på något sätt?
Följdfråga. Om jag bokar och betalar en resa för mig och en kompis med mitt sas amex premium, gäller då försäkringen även för min kompis? (Han har också sas amex premium).
För några år sedan förekom det rapport här på bc om att kortförsäkringen skulle gälla i ett dylikt fall, så länge både vännen och @Gus har varsitt, eget, Amex och resan är betald med något av dem. Huruvida det stämmer idag har jag ingen aning om.. Men det är väl bara att kika i villkoren?Amex kortförsäkring gäller väl bara om man bor ihop?
Amex "förtydligade" väl villkoren för något år sedan så att man måste ha betalat resan med det korts försäkring man ville använda?För några år sedan förekom det rapport här på bc om att kortförsäkringen skulle gälla i ett dylikt fall, så länge både vännen och @Gus har varsitt, eget, Amex och resan är betald med något av dem. Huruvida det stämmer idag har jag ingen aning om.. Men det är väl bara att kika i villkoren?