Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, då har man tömt US DM och United kontot. Tanken var först att ta EB-poäng till NRT men fick bli att tömma US istället. Detta blir någon sista långresan innan fokus riktas på annat håll (läs: bilda familj)

CPH(LH C)-FRA(TG F)-BKK(TG F)-HKG(NH C)-HND via US

HND(TG C)-BKK(TG C)-AKL(NZ M)-NAN(NZ M)-AKL(NZ C)-NRT via United

HND(SQ C)-SIN(SQ C)-BKK(TG F)-CDG(SK C)-CPH via US

Bonusprogram: US Dividend Miles och United
Flygbolag: SK, LH, TG, NH, NZ, SQ
Kabinklass: F, C och M
Antal poäng: 220 000 miles på US och 80 000 på United
Skatter&avgifter: 1 700 kr på US och 2 000 kr på United
När: Juli/Augusti -13
Bokad: September

Hade viljat få till en F med något annat bolag men orkar inte söka alternativa rutter mer samt bokade hellre nu och har allt på plats.

Agenten på US (ringde svenska nummret) var mycket tydlig med att om jag skulle vilja uppgradera business till first på någon av flighterna så kommer de cancellera hela bokningen. Vet att detta har diskuterats i en annan tråd.

Last edited:
Så har jag tömt mitt Singapore Airlines Krisflyer konto. Poäng som jag tjänade in på American Express Platinum card och American Express Krisflyer Gold card då jag bodde i Malaysia för ett par år sedan.
1 Oktober enkel business biljett från Shanghai till Surabaya. Jag skulle egentligen till Bali man det är en stor reshelg i Kina den första oktober så jag hittade ingen biljett dit. Jag kunde heller inte köpa någon biljett på Lionair eller Garuda Indonesias hemsida som inte verkar ta utländska kreditkort. Så jag får köpa den biljetten när jag kommer fram till Surabaya.

Kostnad: 29750 Krisflyer miles + 1445 CNY inkl. topup på 1000 miles för 256 CNY.

CPH(LH C)-FRA(TG F)-BKK(TG F)-HKG(NH C)-HND via US

HND(SQ C)-SIN(SQ C)-BKK(TG F)-CDG(SK C)-CPH via US

Bonusprogram: US Dividend Miles och United
Flygbolag: LH, TG, NH, NZ, SQ
Kabinklass: F, C och M
Antal poäng: 220 000 miles på US och 80 000 på United
Skatter&avgifter: 1 700 kr på US och 2 000 kr på United
När: Juli/Augusti -13
Bokad: September

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ingen dålig bonursresa! Tummen upp. Thumb up.jpg

Tack, tyckt att det varit nog med att kompenera en resa från ett FFP men att få ihop det med två på bra datum osv tog ett tag

Hade viljat få till en F med något annat bolag men orkar inte söka alternativa rutter mer samt bokade hellre nu och har allt på plats.

Agenten på US (ringde svenska nummret) var mycket tydlig med att om jag skulle vilja uppgradera business till first på någon av flighterna så kommer de cancellera hela bokningen. Vet att detta har diskuterats i en annan tråd.

När det gäller US-delen har du väl maxat den med F enligt AHO's lista.

När det gäller ändringar har jag för mig att diskussionen handlade om huruvida man skulle betala 150$ eller inte när man bytte klass:confused: Men det verkar som att agent roulette kanske träder in här:D Men som sagt, härlig resa.

EDIT. Har grävt fram lite finstilt:
For travel with our airline partners, no changes of any kind are permitted once travel has commenced. Before travel commencement, changes to the point of origin, destination, airline carrier or stopover are permitted but are subject to a service fee, provided the new itinerary is allowed with the original award redeemed. A fee applies to change flight times and/or dates before travel begins. Changes must be requested by contacting Reservations and are subject to award seat availability. Paper tickets may require re-issuance at an authorized US Airways ticketing facility.

The change fee is $150

Länk till källa.. Scrolla ned till: Award travel changes and reissuing tickets.

Av den texten är det svårt att läsa ut att dom skulle riva upp hela bokningen om man byter klass, om man en ska betala för det. Däremot är det solklart om man byter "carrier" att man åker på en avgift.

Last edited:
Hmm, kommer ihåg diskussionen från den andra tråden och enligt texten ovan håller jag med om att det inte skulle vara några problem mot avgiften.
Hon var dock mycket tydlig. De kanske kör på skrämseltaktik för att slippa alla ändringar ;) Om någon provar får han/hon gärna posta

Kolla om du inte kan få en flygning med en Boeing 767 eller 777 mellan Auckland och Nadi, då finns business class att boka. Dessvärre har Air New Zealand plockat bort business class på alla sina Airbus A320.

Hej, har äntligen fått igenom vår bokning i Feb 2013 med US DM. Har fått bokningsnummer och valt säten nu så känns bra detta! (utom till AirCanada).

SVG-FRA-EZE-SCL med LH och AC
SCL-LIM-GIG med Tam
GIG-OPO-FRA-SVG med TAP och LH
Kostnad 100K Dividend miles + $249 i skatter och bokningsavgift per person.
Alla legs utom EZE-SCL i C.

Totalt sett billigare än om jag bokat samma resa i economy. I C vill jag inte ens veta vad det hade kostat,heh.
Edit; måste ha en sån fin Gcmap jag med;
map.jpg
/b

Last edited:
Hej, har äntligen fått igenom vår bokning i Feb 2013 med US DM. Har fått bokningsnummer och valt säten nu så känns bra detta! (utom till AirCanada).

SVG-FRA-EZE-SCL med LH och AC
SCL-LIM-GIG med Tam
GIG-OPO-FRA-SVG med TAP och LH
Kostnad 100K Dividend miles + $249 i skatter och bokningsavgift per person.
Alla legs utom EZE-SCL i C.

Totalt sett billigare än om jag bokat samma resa i economy. I C vill jag inte ens veta vad det hade kostat,heh.
Edit; måste ha en sån fin Gcmap jag med;
Visa bifogad bild 9869
/b

Vad tog du som stopover och destination?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen