Senaste nytt

SAS-satsningen Travelers' Gems

Grattis! Det vore intressant att se hur algoritmen som beräknar poäng ser ut. Tycker att tjänsten är tillräckligt intressant för att stödja även utan poängintjäning, kan bli riktigt bra med lite utveckling!
Jag gillar också konceptet - tyvärr ser jag en tendens till att en del verkar skapa gems som är väldigt kortfattiga och innehållsfattiga. Typ: Santorini - a fantastic island! Det är väl problemet när poängjagare släpps in ;)

Jag gillar också konceptet - tyvärr ser jag en tendens till att en del verkar skapa gems som är väldigt kortfattiga och innehållsfattiga. Typ: Santorini - a fantastic island! Det är väl problemet när poängjagare släpps in ;)

Jag gjorde exakt samma reflektion när jag såg det tipset (ber om ursäkt om jag trampar på någon öm tå här - ta det ej personligt). Hoppas att de utövar något slags redaktörskap och sorterar. Man vill ju ha lite mer verkshöjd på tipsen, annars kan jag berätta att Venedig är en spännande stad och att det är fina stränder på Maldiverna...

Ja det är ju guldkornen man vill åt, inte mainstream attraktioner. Så uppfattar jag tjänstens intensioner.

Att tipsen är korta tycker jag är bra.

Jag undrar hur poängsystemet fungerar? Ser ni något mönster kring antal gems/likes/följare? När trillar poängen in?

Jag har inte sett några poäng ännu men har bara skapat ett par gems. Kanske har jag för få följare? *hint! hint!* ;)
travelersgems.com/en/traveler/andersson.j
Dom har endast kört det med poäng under en månad (februari). Ingen aning om hur algoritmen ser ut men antagligen baserat på aktivitet, hur mycket man bidrar och hur populär man är.

Poängen kom häromdagen för februari. Det är ingen garanti att få poäng, dom provar sig fram hur dom ska öka engagemanget nu under beta-stadiet.

Toppen