Senaste nytt

SAS-satsningen Travelers' Gems

Big Birger

Medlem
Samma här. Det var som f-n. :)

Lite märkligt att poängen står som "Points Corrections", men fula mål räknas också.

upload_2019-10-28_16-41-59.png
 

chaudi

Medlem
Jag fick precis följande i ett mejl:

Thank you for your engagement in Travelers Gems. Since the launch in February 2019 we have created a traveling community together with excellent gems from all around the world. This has been a fantastic journey with you and everyone else in our community.

We are sad to inform you that the platform of Travelers Gems will close and the service will shift into another phase.

As of today you will no longer be able to create new gems or contact the support. All gems, likes and follows will still be there until June 2020.
 

Isak21

Medlem
Det där kom inte direkt som en överraskning. Har känts ganska oseriöst länge nu.

Instämmer. Konstig satsning från början till slut, och naivt att tro att man ska bygga ett community för resetips när det inte på något sätt har varit bättre än de massiva sådana communitys och webbsidor som finns idag...!

Att sedan inte kunna redovisa och incentivera medlemmarna med en tydlig struktur för EB-ersättning/intjäning var iaf för mig något som gjorde sidan helt irrelevant.

Undrar vad för summor SAS stoppade ner i detta projekt :O
 

J S

Medlem
Märkligt projekt men har trots det faktiskt använt den lite och tyckt det var trevligt att klicka runt lite. Tycker sådana här sajter i vissa fall kan ge mer än t.ex. Tripadvisor som kan översvämmas av 1- eller 5-stjärniga recensioner.
 
Så typiskt SAS. Satsa på något för att kort tid senare lägga ned det. Sist var det ju SAS Community (och innan dess en annan, minns inte vad den hette) där man kunde tycka till/skicka in förslag och den ansvarige på SAS svarade (ej kundtjänst). Synd den lades ner.
 
Så typiskt SAS. Satsa på något för att kort tid senare lägga ned det. Sist var det ju SAS Community (och innan dess en annan, minns inte vad den hette) där man kunde tycka till/skicka in förslag och den ansvarige på SAS svarade (ej kundtjänst). Synd den lades ner.

Samtidigt bra att dom har mod att lägga ner något som har en negativ trend tidigt. ”Kill your darlings”, är det annars många som har svårt för.

Om man däremot ofta gör felaktiga satsningar kanske man måste se över sina verksamhetsutvecklare;)
 
Toppen