Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag hade förstått det som att EZE var en av de destinationer med störst chans till First-award biljett men så är det alltså inte?

Jag skulle säga att EZE är lättare än många andra destinationer, men det kan nog variera en del mellan olika tider på året. Vilka tider som är bäst vet jag inte men jag reste dit i jan-2018 och då var det hyfsat lätt att hitta 2 platser.

Detta kan säkert ha varit uppe på tal tidigare i denna tråd men jag jag har fått flera notifieringar från från Expertflyer om att de ska finnas lediga First Award platser (3 gånger för samma flight och resa) men när jag väl kollar på United kan jag inte se platerna. Betyder det då att platserna inte finns eller hur ska jag tolka att det visas på Expertflyer men inte United?

Tack för svar!

Detta kan säkert ha varit uppe på tal tidigare i denna tråd men jag jag har fått flera notifieringar från från Expertflyer om att de ska finnas lediga First Award platser (3 gånger för samma flight och resa) men när jag väl kollar på United kan jag inte se platerna. Betyder det då att platserna inte finns eller hur ska jag tolka att det visas på Expertflyer men inte United?

Tack för svar!
Finns de på Expertflyer kan troligtvis något bolags bonusprogram boka dom men inte United.

United visar enbart vad du kan boka med United poäng, även om det ofta stämmer överens med vad sas kan boka.

Sen kan inte United söka Thai platser över huvud taget, tror även det gäller Singapore Airlines.

Finns de på Expertflyer kan troligtvis något bolags bonusprogram boka dom men inte United.

United visar enbart vad du kan boka med United poäng, även om det ofta stämmer överens med vad sas kan boka.

Sen kan inte United söka Thai platser över huvud taget, tror även det gäller Singapore Airlines.

Om man vill boka med SAS poäng är det värt att ringa Tallinn även om det enbart visas på Expertflyer men inte på United? Eller finns det någon annan site som ni brukar kolla först innan ni ringer?

Om man vill boka med SAS poäng är det värt att ringa Tallinn även om det enbart visas på Expertflyer men inte på United? Eller finns det någon annan site som ni brukar kolla först innan ni ringer?
Som sagt, United visar vad United Mileage Plus kan boka och inte vad SAS Eurobonus kan boka.
Vill du veta vad sas eurobonus kan boka använder du sas star alliance award search. Den visar dock inte allt heller så det är alltid bäst att ringa in.
Enbart Tallinn eller SAS vanliga support kan se exakt vad som är tillgängligt att boka.

Vad ser du på expert flyer? Tillgänglighet för revenuebiljetter eller bokningsklass I?

Toppen