Troligen. Hur många transaktioner gjorde du Gbit på?
15 kanske?
Troligen. Hur många transaktioner gjorde du Gbit på?
Mitt kort spärrades för misstänkt aktivitet, men beror kanske lite på hur man normalt använder det etc.
Jag har testat att "flytta" köpet till ett annat kort. Då är originaltransaktionen kvar som reserved och flyttadetransaktionen också på nytt som reserved. Är det alltid så här och sen försvinner originalet efter ett tag eller hur funkar det för er?
Den ursprungliga transaktionen kommer inte att försvinna, däremot sker en återbetalning på samma belopp som kommer synas på det ursprungliga kortet först efter några dagar.
Detta sagt med reservation för att det kanske fungerar annorlunda om man flyttar köpet medans det fortfarande endast är reserverat, inte slutfört; det har jag aldrig provat.
När jag testat tidigare har det tagit tre dagar, från Norwegian Visa och Travel Wallet. Transaktionen dateras samma dag som man gjorde GBIT.
Verkar vara nån underliggande partner som dom både samarbetar medDet är underhåll planerat inatt svensk tid enligt nedan, ifall köpet av t ex en tunnbrödsulle med extra räksallad inte går igenom..
Planned maintenance on 17th March - Curve News and Updates - Curve Community
Det där kommer rätta till sig automatiskt inom några dagar. Ingen anledning till oro.Tankande två bilar idag och tänkte testa att köra NC MC via Curve på den ena och mitt NC MC direkt på den andra för att se om trx beter sig olika.
(Preem reserverar 1500kr när man börjar tanka och drar sen det slutgiltiga beloppet när tankning är klar).
NC direkt trx visar korrekt summa på SEBkort-saldot, medan trx via Curve fortfarande säger 1500kr.
I Curve-appen står trx som pending.
Nån som har nån erfarenhet av detta? Hur länge ska man vänta innan man kontaktar support (med tanke på att NC direkt visar rätt summa)?