Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Det gjorde jag ju, läs igen!

Jag håller med med att det är märkligt, och dåligt, att använda antalet poäng som referens kring om man ”använt kortet”. Detta fall borde du få rätt i om du driver det.

Deras modell är uppenbart att om man inte tjänat några poäng innehavande månad så har man inte spenderat något med kortet.

Hamnade i precis samma situation i fjol. Men SAS ordnade statuspoängen retroaktivt efter påstötning.

Vem ordnade? SAS eller SEB/Mastercard?

Jag är i samma sits. Kontaktade SEB/Mastercard som hänvisade mig till SAS som hänvisade mig tillbaka till SEB och de tillbaka tilll SAS och sen tillbaka igen.

Som jag förstår det så skickar SEB info till SAS om hur mycket extrapoäng man ska få. Den information triggar 1000 baspoäng. SAS för därefter över extrapoäng och baspoäng. Om man hamnar negativt i spend/extrapoäng en månad så skickas ingen info till SAS och därmed får man inga baspoäng.

Vem ordnade? SAS eller SEB/Mastercard?

Jag är i samma sits. Kontaktade SEB/Mastercard som hänvisade mig till SAS som hänvisade mig tillbaka till SEB och de tillbaka tilll SAS och sen tillbaka igen.

Som jag förstår det så skickar SEB info till SAS om hur mycket extrapoäng man ska få. Den information triggar 1000 baspoäng. SAS för därefter över extrapoäng och baspoäng. Om man hamnar negativt i spend/extrapoäng en månad så skickas ingen info till SAS och därmed får man inga baspoäng.

Toppen