Senaste nytt

Billhop eller Betalo?

Till helgen är det ju dubbla poäng med sas mastercard. Får man det om man betalar räkningar då? Jag tycker jag har läst här att en del verkar inte få poäng med mastercard utan bara amex.

Till helgen är det ju dubbla poäng med sas mastercard. Får man det om man betalar räkningar då? Jag tycker jag har läst här att en del verkar inte få poäng med mastercard utan bara amex.
Javisst, det får man. Säkrast för att pricka rätt tid är att lägga in betalningen på kampanjens första dag med direkt betalning, då dras det direkt från kortet.
Jag gjorde det själv under den senaste MC kampanjen och då fick jag i alla fall dubbla poäng!

Hur gör ni som betalar med Amex via Billhop?
Jag läser att det tar 4 bankdagar innan pengarna sitter på mottagarens konto och jag tänker då att om den 25 när lönen kommer är tex en tisdag och man betalar då sen att sista dagen på mån är söndagen. Då lirar det inte riktigt?

Man får helt enkelt ha koll just den månaden eller så har man kapital att kunna betala innan den 25.

Jag läser att det tar 4 bankdagar innan pengarna sitter på mottagarens konto och jag tänker då att om den 25 när lönen kommer är tex en tisdag och man betalar då sen att sista dagen på mån är söndagen. Då lirar det inte riktigt?

Man får helt enkelt ha koll just den månaden eller så har man kapital att kunna betala innan den 25.

Jag lägger in fakturorna i Billhop direkt och väljer ett gemensamt betaldatum. En vecka innan första förfallodatumet ungefär. I samband med det betalar jag in totala summan till Amex. Jag har kapital till att betala mina fakturor direkt när de kommer i månaden.

Saknar man det bör man kanske inte betala fakturorna med ett kreditkort. Vet man med sig att lönen kommer att räcka så betalar du in så att fakturorna hinner betalas med Billhop och för snarast möjligt över pengarna till Amex när lönen kommit in på kontot.

Last edited:

Hur tänker du nu? När lönen kommer är väl ointressant för när du betalar räkningarna via Billhop, i och med att allt hamnar på ”krediten”... Det är när i månaden som du får fakturan från Amex som spelar roll...

Hur tänker du nu? När lönen kommer är väl ointressant för när du betalar räkningarna via Billhop, i och med att allt hamnar på ”krediten”... Det är när i månaden som du får fakturan från Amex som spelar roll...

Ja så sant !
Har till den 7 månaden efter att betala Amex så det var jag som tänkte helt fel där.
Betalningen ligger ju hos Amex.

Tack för vettig och logiska förklaringar.

• Gilla
Reactions: ekf
Om man vill bli inbjuden till billhop eller betalo, vem pratar man med då? Osäker på vilka regler som gäller här på BC kring det hela.

Toppen