Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Planerar en resa i till Sydamerika Februari nästa år tillsammans med flickvännen, vi har båda Dividendmiles-konton från tidigare, haft tanken att hoppa på dessa erbjudanden flera gånger. För oss skulle det vara nog med Business Class, ønskeroutingen är
SVG - SCL - GIG - SVG
Går det att få till för 100K DM, hur många stopp får man max ha varje riktning?

Letar lite på awardtravelr och har hittat SVG-SCL den 6/2 2013 ivartfall ser det ut som;
SVG-FRA-BOG-SCL med LH resp. Avianca, så alltid en børjan.. Ser värre ut att komma sig från GIG i business dock.

kostnaden blir väl isåfall drygt $1800, är det dåligt utnyttjande tycker ni?

/b

Nej verkar mycket bra! Hemresan kan kanske gå från Brasilien via Sydafrika! ;)

De som vill flyga i First clas inom Asien finns en tråd om detta.
http://www.businessclass.se/sas-eur...-i-first-class-med-star-alliance-i-asien.html

Observera att hos US Dividend Miles ingår även Indien och Pakistan i South&Central Asia zon.

US Dividend Miles skrev:
South & Central Asia includes:
Afghanistan, Bangladesh, Brunei, Cambodia, Chagos, India, Indonesia, Laos, Malaysia, Maldives, Myanmar, Nepal, Pakistan, Philippines, Singapore, Sri Lanka, Thailand, and Vietnam.

Typ så här för 40.000 US miles i First class.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hoppas det är ok att jag frågar här;
Har nu hittat C-platser på
SVG-FRA-BOG-SCL
och
GIG-OPO-FRA-SVG
Verkar dock vara omöjligt att få tag i några som helst platser mellan SCL och GIG, inte ekonomi en gång.
Har prøvat hitta via EZE och LIM också, men verkar bara vara 10h+-connections isåfall, någon som har nåt smart tips på vilken väg jag ska söka här?

Eller kanske borde jag byta ut SCL som resmål, någon med tips på trevlig ersättare? Huvudmålet är GIG..
Vad kommer skatter hamna på för en sån här resa tror ni , sån på ett ungefär?

De som vill flyga i First clas inom Asien finns en tråd om detta.
http://www.businessclass.se/sas-eur...-i-first-class-med-star-alliance-i-asien.html

Observera att hos US Dividend Miles ingår även Indien och Pakistan i South&Central Asia zon.

Typ så här för 40.000 US miles i First class.

Tack för den du AHO:D:D:D Nu komplicerades min planering för nästa sommars resa med USDM när jag ser att det finns platser i F med SQ, SIN-DEL.

Men, iofs, ska jag försöka få igenom SIN-DEL-ICN-FRA-FCO på hemresan krävs det nog lite flyt i agent roulette:D

US&Canada - South Pacific award.
110.000 US miles i Business class, 140.000 US miles i First class.

Newark-Stockholm/Köpenhamn/Oslo: SAS, United
Stockholm/Köpenhamn/Oslo-Bangkok: SAS, THAI
Bangkok-Singapore: Singapore Airlines, THAI
Singapore-Sydney: Singapore Airlines

/destination/

Sydney-Seoul: Asiana Airlines
Seoul-Tokyo: ANA, Asiana Airlines
Tokyo-Honolulu: ANA, United
Honolulu-Newark: United​

Det är synd att bara en stopover är tillåten per bonusresa.

US&Canada - South Pacific award.
110.000 US miles i Business class, 140.000 US miles i First class.

Newark-Stockholm/Köpenhamn/Oslo: SAS, United
Stockholm/Köpenhamn/Oslo-Bangkok: SAS, THAI
Bangkok-Singapore: Singapore Airlines, THAI
Singapore-Sydney: Singapore Airlines

/destination/

Sydney-Seoul: Asiana Airlines
Seoul-Tokyo: ANA, Asiana Airlines
Tokyo-Honolulu: ANA, United
Honolulu-Newark: United​

Det är synd att bara en stopover är tillåten per bonusresa.

Är denna verkligen giltig? Hur kommer man runt round the world?

Är inte knepet att du kan åka till Asien från åtminstone USA's östkust, antingen österut, eller västerut, det väl ungefär lika långt.

Nu blir det en nagelbitare i 24 h. Har just bokat en resa i juni/juli och ska avvakta bekräftelse från Thai för FRA-BKK F i 380. Vad som kan vara intressant info är att det fanns en plats kvar när jag kollade ANA före min bokning. När jag 5 minuter efter avslutat samtal med agenten går in på både ANA och KVS finns det inga platser kvar på i F, så förhoppningsvis var det jag som snodde den:D Återkommer imorgon med hur det gick.

Läste dessutom i tråden som AHO refererar till att agenterna har problem om att se en ledig plats om det bara finns 1,men om det finns flera platser så har de inga problem. Borde i så fall innebära att man får söka två plaster på ANA när man söker om man vill vara säker på att agenten ska se dem.

Jag kommenterar min egen kommentar. Som jag sa fanns det bara en plats FRA-BKK, men agenten ifråga verkade se den när jag ringde. Vet inte om det vara en skillnad om ringer US-numret, eller det svenska. Jag ringde det svenska. Alternativt kan det vara så att det är platser med LH i F som kan vara dolda:confused:

Toppen