Dr. Miles
Expert
Då är United Mileage Plus och Avianca LifeMiles är två bra alternativ.Själv drömmer jag om den dagen man kan boka bonusresor hos alla partners online, ja drömma kan man ju alltid...
Då är United Mileage Plus och Avianca LifeMiles är två bra alternativ.Själv drömmer jag om den dagen man kan boka bonusresor hos alla partners online, ja drömma kan man ju alltid...
Då är United Mileage Plus och Avianca LifeMiles är två bra alternativ.
Jag antar att det inte är någon begränsning på vem man får ge miles till? Isf borde ju det finnas tillräckligt många på BC som kan bulvan-köpa miles (nåja, vi är ju alla vänner här) åt varandra så man kan få ihop sina miles under en kampanjperiod?
Kostnaden enligt regeln "Miles are shared for $0.01 per mile plus a processing fee of $30 and a tax recovery charge of 7.5%." och max 50,000 mil per överföring (https://www.usairways.com/en-US/div...s/sharemiles.html?CAMPAIGNCODE=USSharelanding) blir ju $1139,5 per 100,000 mil i extra kostnad.
Totalpris för 100,000 mil från en kompis vid kampanj: milkostnaden $1881,25 + överföringskostnaden $1139,50 = $3020,75. Ett påslag på ca 38% för att få milen snabbare/undvika devalveringsrisk alltså.
Ibland kommer det ju i och för sig bonuskampanjer för överföring också, men det förtar lite tanken att kunna köpa och överföra vid samma tidpunkt.
Räknar jag rätt tycker jag det låter lite väl mycket för att vara intressant för mig i alla fall, speciellt med tanke på hur ofta kampanjerna verkar komma nu.
Aha, det förändrar ju allting!Ja, då är det ett intressant alternativ, men torde också vara görbart utan kompis genom att ha ett eget reservkonto registrerat.
Vilket ju IMO tyder på att begränsningen är per köpare...The maximum number of Buy or Gift miles that can be purchased through this offer is 50,000 miles.
Begränsningen på antalet köpta miles på ett år (100km) inkluderar det även eventuella bonus miles som vid aktuellt erbjudande?