Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Fan vad sugen man blir. Tyvärr (nåja) har jag och damen 2st Amex 2-4-1 med tillhörande EB-miles att bränna nästa år, så frågan är när man ska ha tid att resa upp sina miles... Eller så ska man börja spara miles nu för att kunna boka den där Bali/AUS/NZ som man funderat på 2014...

Snabb fråga till USDM-experterna (och ursäkta om den har besvarats innan men jag hittade inte någon tydlig info om det) - kan man boka biljetter åt andra personer utan problem, även om man inte är inom samma familj? Kan jag t.ex. ringa och boka en biljett åt en kollega med mina poäng?

Ja, du kan använda dina miles och boka åt andra, även utanför familj.
Dock är det standard practice att man måste betala med USDM kontohavares kreditkort. Inte med resenärens kreditkort.

Det ryktas att det är svårt att få tag i F/C class award på Lufthansa/SWISS.
Jag har inte lyckats att boka C class award på Singapore Airlines A380 eller 77W med US miles.

While Lufthansa does release first class award space to partner airlines within two weeks of departure, the exception is US Airways, since they block all Lufthansa first class award space. I guess with the number of US Airways Dividend Miles bookings in Lufthansa first class in the past, it was costing US Airways way too much money, and as a result they’ve entirely blocked Lufthansa first class on all routes. Now, you can try to get an agent to manually request the seats which in theory should make them available, though US Airways agents have specifically been told not to do this, so it can take some serious persistence.

Kilde : Reminder: Lufthansa only releases first class award space to partner airlines 14 days out - One Mile at a Time

Kan være en ide å spille agent-roulette, men det kan ta sin tid......

Agentroulette hjälper nog inte mot att LH/LX inte släpper säten till US. Det är något man får leva med.

Jag är en av dem som inte tror det är LH som inte ger US några platser utan snarare att US blockar platserna. Och detta går att lösa genom så kallad long-sell, detta är dock något jag inte riktigt fattar hur man gör. LX är en annan sak, de verkar inte släppa till någon utom just M&M

Jag är en av dem som inte tror det är LH som inte ger US några platser utan snarare att US blockar platserna. Och detta går att lösa genom så kallad long-sell, detta är dock något jag inte riktigt fattar hur man gör. LX är en annan sak, de verkar inte släppa till någon utom just M&M

Jo det är så.
Du kan läsa hur long sell fungerar i den här artikeln. Dock som sagt US agenterna skall inte köra long sell enligt instruktion från ledning.

Jo det är så.
Du kan läsa hur long sell fungerar i den här artikeln. Dock som sagt US agenterna skall inte köra long sell enligt instruktion från ledning.

Har försökt några gånger att få agenten att försöka sig på en long sell men aldrig fungerat för mig. Anledningar jag fått är att de inte får göra så, de kan inte göra så, det var det hon/han (kanske hen) gjorde om det fanns fortfarande ingen plats (jo Tjenare den tror jag på). Själv drömmer jag om den dagen man kan boka bonusresor hos alla partners online, ja drömma kan man ju alltid...

Toppen