Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan ju flyga ARN-HEL-CPH med KF och uppgradera KF flygen med OT! ;)

Dock måste jag säga att av mina 4 nästa KF flyg (HEL-OSL-HEL och HEL-CPH-HEL) är det endast ett flyg som jag kan uppgradera med OT. Tänker inte betala 52e för att uppgradera ett HEL-CPH morgonflyg...

Hmm, nu e d ju så att jag redan bokat i snik ECO, vet ej om de tillåter ändring av avgångs ort till HEL??

xmit skrev:
Det är inte möjligt att uppgradera Intra-Europa med SAS hos OT.

Från sas.se :

" SAS och Optiontown ger dig möjligheten att köpa en uppgradering på din SAS flygning mellan Skandinavien och USA/Asien: från Economy till Economy Extra eller Business samt från Economy Extra till Business. UTo (Upgrade Travel option) erbjuds i samarbete med Optiontown. "

Arrrg, det är bara att konstatera att man måste börja använda terminalbrillorna som ligger i skrivbordslådan...:eek:

Bäst chans till uppgradering med Optiontown?

Hej!

Ska resa från Arlanda till San Francisco söndagen den 21 oktober med SAS/United. Är det någon som har en välgrundad gissning på vilken SAS-rutt som ger störst chans till uppgradering med hjälp av Optiontown? ARN-EWR eller ARN-ORD?

Båda ser ut att ha gott om plats i economy och business den 21 okt. Min egen erfarenhet är att EWR är svårare att få OT upgrade på (pga högt C-class demand) men det beror ju naturligtvis på bokningsläget. Om det inte är överbokat i economy är det lite osäkert om det blir nåt.

Jag ska ju resa till SFO via ORD och ARN den 25/9, kan någon av er med rätt verktyg se hur det ser ut med plats på SK 945 den dagen?

Jag funderar på om det är värt att försöka via optiontown på detta flyg eller endast vänta och försöka få uppgradering för poäng när man checkar in...

Jag ska ju resa till SFO via ORD och ARN den 25/9, kan någon av er med rätt verktyg se hur det ser ut med plats på SK 945 den dagen?

Jag funderar på om det är värt att försöka via optiontown på detta flyg eller endast vänta och försöka få uppgradering för poäng när man checkar in...
A0 C4 D4 J4 Z0 R0 Y9 S8 B0 E9 M9 H9 Q9 V9 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N0

Finns med andra ord rätt mycket plats i Eco och Eco extra, Biz är inte heller fullt.

A0 C4 D4 J4 Z0 R0 Y9 S8 B0 E9 M9 H9 Q9 V9 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N0

Finns med andra ord rätt mycket plats i Eco och Eco extra, Biz är inte heller fullt.

Vilket jag tolkar det som andra skrivit som att det inte är någon mening att använda optiontown för att uppgradera då eftersom att de bara verkar tillåta det när det är fullt i economy?

Vilket jag tolkar det som andra skrivit som att det inte är någon mening att använda optiontown för att uppgradera då eftersom att de bara verkar tillåta det när det är fullt i economy?

om du är EBG el högre så skulle jag satsa på point upgrade vid gate..

har alltid fått upgrade iof är jag EBP men jag har inte hört någon annan guld som blivit nekad så länge man är ute på arn i god tid och meddelar upgrade

Hej!
Jag ska ta med min mamma till Newyork över jul(åker 20 dec) och tänkte testa Optiontown för uppgradering för första gången.
Vi flyger från Oslo.
Första gången hon gör en lång flygning och självklar måste vi få till den med hög klass :)
Frågan är om man tjänar något på att boka via optiontown redan nu eller spelar det ingen roll? vad säger era erfarenheter?
Om det inte går vägen får man hoppas att det finns platser kvar så får man väl använda lite EB poäng ..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen