Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Off topic kanske.. Men om en OT inte går igenom, brukar det fungera med points upgrade, long haul tänker jag.
Vart uppgraderar man, i incheckningsdisken?

Ja, går OT igenom så har du en ny biljett i din nya bokningsklass, precis som om du köpt den från början, så det är bara att uppgradera på med poäng.

Du kan be om uppgradering vid incheckningen. Om de inte gör det så hänvisar de dig dit där du ska fråga.

Försökte uppgradera med OT 9/9 CPH-NRT. Fick nej. När jag checkade in frågade jag om det var fullt i C?
Fick svaret att det fanns 18 (!) lediga stolar i C. Hmmm. Fick uppgradering till Y gratis av SK. Lade till 20k för C så var saken biff.
Undrar bara varför OT inte kunde lösa detta när det fanns så många lediga stolar?
SAS kanske hellre vill att man bränner poäng än att de får in peanuts som betalning samt att de får punga ut med C-klass poäng dessutom.
Nån som har ett vettigt svar?

Nån som har ett vettigt svar?

Om du läser den här och andra trådar om OT borde det framgå rätt tydligt att ingen vet exakt vilka kriterier som gör att en OT går igenom eller inte. Det enda trend som man verkar kunna se, är att det är mer troligt att den ska gå igenom ifall M och Y är överbokade. Att det finns lediga stolar i C spelar ingen större roll.

Bara för att fullfölja, så fick jag meddelandet på fredag att jag flyger C ARN-EWR imorgon måndag. Av någon anledning kunde jag inte boka sittplats, men ringde SAS och kollade att mina API var i ordning och så fick jag 1A. Så kom och säg hej om ni är på samma flyg :)

Hur gick det på hemresan? Uppgraderad där också?

Försökt uppgradera familjens resa ARN-CPH men fick följande svar;

OT Not Available.jpg

:mad: WTF, va betyder detta???

Försökt uppgradera familjens resa ARN-CPH men fick följande svar;

Visa bifogad bild 9707

:mad: WTF, va betyder detta???

Det är inte möjligt att uppgradera Intra-Europa med SAS hos OT.

Från sas.se :

" SAS och Optiontown ger dig möjligheten att köpa en uppgradering på din SAS flygning mellan Skandinavien och USA/Asien: från Economy till Economy Extra eller Business samt från Economy Extra till Business. UTo (Upgrade Travel option) erbjuds i samarbete med Optiontown. "

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen