Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Mr.cake

Medlem
Innan man tackar ja???
Det finns inget moment i SAS Plusgrade där du ”tackar ja”. Du lägger ett bud, vad du är villig att betala i poäng eller pengar. Antingen accepterar SAS det budet och du flyttas upp, eller så förkastar de budet och du behåller din ordinarie plats ombord. Du får aldrig något erbjudande som du själv kan välja eller ta ställning till under processen!

Håller helt med. Dock bör tilläggas att ibland på budsidan så finns det en köp direkt upgrade och då uppgraderas man direkt ifall man är villig att acceptera priset.
 

igelkotten

Medlem
Om man har lagt ett bud 2 månader innan avgång, kan man då kolla om lägstagränsen har sänkts 1 månad innan avgång utan att behöva radera sitt lagda bud?

Du kan ju gå till sidan för att ändra bud, och sedan inte spara något nytt. Vet dock inte om "ändra bud"-valet faktiskt visar en ny lägstgräns om en sådan faktiskt finns, eller bara visar ditt egna bud som lägsta. Kollade nu med ett bud jag lagt, men eftersom jag lade minimibudet kan jag inte jämföra.
 
Har du en go flex eller vad de nu döpt det till, så är det absolut inte värt att lägga en upgrade till Plus. Om syftet är endast att få hem lite extra poäng. Du får precis lika mycket.

Det är en vanlig SAS Go som jobbet står för, tänkte det va gött att uppgradera mest för att få Lounge och Fast track. Men alltid gött att få lite extra poäng också för mödan =)
 

perhall

Medlem
Fanns en tråd här tidigare om vilka bud som går igenom. Flyger CPH-SFO torsdag. Verkar va massor platser lediga i Business. Då borde väl mitt minimibud på ca 25 000 poäng från Plus gå igenom? Är EBD ett tag till.
 
Toppen