Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Tänkte försöka mig på att lägga bud i poäng från EWR till ARN. GO till Business. Ute i ganska god tid, reser först i april, men det står som följande: We recommend that you place your bid not earlier than 29 days in advance of your travel date as the prices might change until departure. Lägsta bud nu är 40 000 p, kan det bli så mycket lägre?

Den där skrivningen är väldigt oklar och diskuterades för någon månad sen här. Jag skulle lägga ett bud på 40 000 poäng nu och sen gå in nån gång ibland och se om du kan justera budet till ett lägre, annars är det bara att köra på ditt initiala bud.

Jag har ett vagt minne av att jag läst att du har en fördel av att ha lagt ett bud tidigare än andra men är osäker och det skulle ju tala emot skrivningen om 29 dagar, men det är SAS vi pratar om :)

Kanske en dum fråga men ändå.

Hår det att lägga bud på inresan om man redan åkt utresan eller måste budet/n vara linlagda innan utresan börjat?

Tänker på ewr-arn och vill sova :) men firman köpt Plus biljett och jag aldrig fått CUpgrade som diamond. Tänker snåla plus på utresan och hoppas även på CU i bästa fall

Kanske en dum fråga men ändå.

Hår det att lägga bud på inresan om man redan åkt utresan eller måste budet/n vara linlagda innan utresan börjat?

Tänker på ewr-arn och vill sova :) men firman köpt Plus biljett och jag aldrig fått CUpgrade som diamond. Tänker snåla plus på utresan och hoppas även på CU i bästa fall
Ingen dum fråga. Det går att lägga bud, så länge det är minst 48 timmar innan du ska åka hem :) Lycka till med budet!

Ingen dum fråga. Det går att lägga bud, så länge det är minst 48 timmar innan du ska åka hem :) Lycka till med budet!

Annan fråga.
Det står ”agent booking” på min SAS-sida efter jag lade in mitt EBnummer i profilen, för resebyrån hade inte mitt EB nummer. Jag läser här att numret ska vara inlagt när man bokar. Nu ledsen om mina chanser nullifieras pga numret fattades eller pga ”agent booking” :(

Hoppas I am good. Jag spekulerar med: om jag får CU på utresan så blir jag utan på inresan enligt regler - då lägger ja definitivt bud. Men om jag inte får CU på utresan så funderar om jag vågar ”snåla” på inresan utan Plusgradebud i hoppet för CU. Nää jag måste nog buda nånting, det vore helt rökt att chansa...

Annan fråga.
Det står ”agent booking” på min SAS-sida efter jag lade in mitt EBnummer i profilen, för resebyrån hade inte mitt EB nummer. Jag läser här att numret ska vara inlagt när man bokar. Nu ledsen om mina chanser nullifieras pga numret fattades eller pga ”agent booking” :(

Hoppas I am good. Jag spekulerar med: om jag får CU på utresan så blir jag utan på inresan enligt regler - då lägger ja definitivt bud. Men om jag inte får CU på utresan så funderar om jag vågar ”snåla” på inresan utan Plusgradebud i hoppet för CU. Nää jag måste nog buda nånting, det vore helt rökt att chansa...

Jag har aldrig fått en CU på mina tre år som Diamond med 6-8 longhaul/år så jag skulle inte hoppas för mycket!

Hur fungerar det om ett bud går igenom, för min flygrädda sambo är det otänkbart att inte sitta bredvid mig på planet. Kan man se/ välja platser innan man tackar ja? Eller finns risken att man blir placerad var som helst i den nya klassen?

Hur fungerar det om ett bud går igenom, för min flygrädda sambo är det otänkbart att inte sitta bredvid mig på planet. Kan man se/ välja platser innan man tackar ja? Eller finns risken att man blir placerad var som helst i den nya klassen?
Nej du kan inte välja innan, går den igenom kan ni välja någon av de platserna som är lediga.
Jag skulle gissa att de flesta kan tänka sig att byta platser ombord om någon är väldigt flygrädd, förutsatt att man själv inte får sämre komfort.

Kan man se/ välja platser innan man tackar ja?
Innan man tackar ja???
Det finns inget moment i SAS Plusgrade där du ”tackar ja”. Du lägger ett bud, vad du är villig att betala i poäng eller pengar. Antingen accepterar SAS det budet och du flyttas upp, eller så förkastar de budet och du behåller din ordinarie plats ombord. Du får aldrig något erbjudande som du själv kan välja eller ta ställning till under processen!

Toppen