Senaste nytt

SAS Boeingflotta

Samtliga SAS 737-800 är registrerade i Norge (LN-XXX). Sen är maskinerna, i normalfallet uppdelade på de två baserna Oslo och Stockholm, där Oslo har en större andel.
Av de totalt 29 Boeing 737-800 som SAS förfogar över (äger eller leasar) är för tillfället 8 stycken verksamma på Stockholmsbasen, och det är väl troligast att det blir en sådan maskin du får flyga, åtminstone om du flyger från Sverige till Las Palmas.
De maskiner som nu flyger från Sverige är LN-RGB - LN-RGI. Men ibland lånar man av varann, exempelvis har LN-RRJ idag flugit Stockholm - Paris.

Tack för infon,hade ju hoppats på en A320 som det stod i början men sedan ändrade dom den till B7378 ,hoppas det är frächa maskiner man får åka med som inte har så många år på nacken

Tack för infon,hade ju hoppats på en A320 som det stod i början men sedan ändrade dom den till B7378 ,hoppas det är frächa maskiner man får åka med som inte har så många år på nacken
Chansen är stor att du får nya fräscha kabinen, alla utom 6st 737: or är uppdaterade med nya kabinen. Vet dock inte om det är 737 eller 738, kanske är samtliga 738: or ny kabin.

Chansen är stor att du får nya fräscha kabinen, alla utom 6st 737: or är uppdaterade med nya kabinen. Vet dock inte om det är 737 eller 738, kanske är samtliga 738: or ny kabin.

Det är just nu tre B737-800 på kabin uppgradering och därefter återstår det tre som väntar på ny kabin (LN-RGA, LN-RGG & LN-RRS). Sen finns det ytterligare tre B737-800 som ej kommer uppdateras och som troligen ersätts i första hand av A320Neo.

En del av 737-800 har usb kontakter i varje stol och WiFi installerat medan andra väntar på att detta ska installeras. Moodlight likt det som finns på A320Neo ska också installeras i efterhand :)

Upps ser att LN-RGG är ute i flyger , ska man vara orolig ?

Attachments

• 97D8ED0F-048B-43FE-A580-A1303AF9140F.png
    97D8ED0F-048B-43FE-A580-A1303AF9140F.png
    162,5 KB · Visningar: 315
Det är just nu tre B737-800 på kabin uppgradering och därefter återstår det tre som väntar på ny kabin (LN-RGA, LN-RGG & LN-RRS). Sen finns det ytterligare tre B737-800 som ej kommer uppdateras och som troligen ersätts i första hand av A320Neo.

En del av 737-800 har usb kontakter i varje stol och WiFi installerat medan andra väntar på att detta ska installeras. Moodlight likt det som finns på A320Neo ska också installeras i efterhand :)
Antar att det är de äldsta utan winglets som ej får upgrade? :) De lär ha flugit en och annan gång till månen tur och retur till kilometer sett...

Jag tror det är de gamla euro-config maskinerna som faktiskt var mina favoriter med ”business” säten 2+2 längst fram innan de fick ny kabin. De var länge de enda med wifi också om jag minns rätt. Leasen är snart över dock och de är på väg ut.

Upps ser att LN-RGG är ute i flyger , ska man vara orolig ?
Nej, varför det? Det handlar ju ändå om de allra nyaste 737-800 i SAS-flottan (LN-RGA - LN-RGI).
Antar att det är de äldsta utan winglets som ej får upgrade? :) De lär ha flugit en och annan gång till månen tur och retur till kilometer sett...
Den allra äldsta (LN-RCN) är redan uppgraderad.
Jag tror det är de gamla euro-config maskinerna som faktiskt var mina favoriter med ”business” säten 2+2 längst fram innan de fick ny kabin. De var länge de enda med wifi också om jag minns rätt. Leasen är snart över dock och de är på väg ut.
Inte riktigt. Det fanns fyra sådana EURO-maskiner, LN-RCY, LN-RCX, LN-RPM och LN-RPN.
Av dessa uppgraderas inte LN-RCX och LN-RCY. Medan LN-RPM just nu befinner sig i Shannon för uppgradering och LN-RPN redan är färdig.

Toppen