Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

MrDollar

Medlem
Yes, den är ju lite mer rimlig, det är ändå åt "rätt" håll.
Jag ska kolla med Tallinn, kanske får köra på LAX som destination och 23h i NYC.

Jag hade hellre tagit dagar i LA (med bil givetvis) och 23h i NYC än tvärtom. Hoppas du hittar något ! Jag har sett okej med availability (på awardfares) med Lufthansa First till SFO (lite sämre till LAX) och hem från NYC (JFK, EWR) har det funnits också. Kan vara något att hålla utkik efter om du har poäng för det :)
 

Bebban

Medlem
Planerar en AMEX 2-4-1 resa till Miami i vår och det kryllar inte direkt av award platser på våra datum. Bokade ditresan med SAS på 330 dagars släppet, men hemresan är riktigt tuff att få till så jag har börjat kika på lite mer kreativa rutter. Har hittat Miami-Toronto-Frankfurt-Stockholm med Air Canada och Lufthansa, allt i business. Vad tror ni, godkänns en routing via Kanada/Frankfurt?
 

mha321

Medlem
Så länge det är östra Kanada borde det inte vara några alls problem. Hört om många som lyckats. Vancouver hade möjligen kunnat vara lite svårare..
 

fcx

Medlem
Planerar en AMEX 2-4-1 resa till Miami i vår och det kryllar inte direkt av award platser på våra datum. Bokade ditresan med SAS på 330 dagars släppet, men hemresan är riktigt tuff att få till så jag har börjat kika på lite mer kreativa rutter. Har hittat Miami-Toronto-Frankfurt-Stockholm med Air Canada och Lufthansa, allt i business. Vad tror ni, godkänns en routing via Kanada/Frankfurt?

Den ska gå bra.

Tänk på att du behöver "visum" för transit i Kanada.
 

Bebban

Medlem
Så länge det är östra Kanada borde det inte vara några alls problem. Hört om många som lyckats. Vancouver hade möjligen kunnat vara lite svårare..
Den ska gå bra.

Tänk på att du behöver "visum" för transit i Kanada.

Grymt, tack för svar. Bara att ringa Tallin då ;)
Någon som åkt business longhaul med Air Canada 777-300ER? Hur ställer dig produkten jämfört med Lufthansa Business tex?
 

mha321

Medlem
Grymt, tack för svar. Bara att ringa Tallin då ;)
Någon som åkt business longhaul med Air Canada 777-300ER? Hur ställer dig produkten jämfört med Lufthansa Business tex?
Jag tycker den är mycket bra. Definitivt bättre än Lufthansa vad gäller hårdvaran. Servicen har de högre högstanivå och lägre lägstanivå än Lufthansa, men för det mesta brukar den bara snäppet bättre tycker jag.
 

palmen

Moderator
Grymt, tack för svar. Bara att ringa Tallin då ;)
Någon som åkt business longhaul med Air Canada 777-300ER? Hur ställer dig produkten jämfört med Lufthansa Business tex?
Ta gärna den frågan i en separat tråd så kan fler dra nytta av informationen framöver och denna tråd går inte off topic.

/Moderator
 
Toppen