Maja
Medlem
Finns det något smart sätt att kolla vad skatterna skulle sjunka till efter de ändrade reglerna? Har en befintlig bokning med två vouchers som går ut nu 31/12 för 2 vuxna och 1 barn (fyller 10 år under resan). Vill för allt i världen inte sabba min bokning, så hur gör jag smartast för att få ner skatterna och betala mera EB-poäng? Enklast vore väl att lägga till en flight eller något liknande på sista sträckan?!?
Vi flyger Tokyo Haneda-Frankfurt-Göteborg den 22 april. Så om jag lägger till GOT-ARN den 23/4 så måste jag väl kunna få ut bagaget i Göteborg med tanke på att det är en stopover och sedan helt enkelt strunta i sista benet i bokningen?
Blir det sedan en ändringskostnad á 150 + 450 kr per person? Är EBD om det spelar någon roll. Har för mig att vissa inte behövt betala de där 150 kr p.p isf.
Bokningen totalt består i följande flighter:
GOT-FRA-ICN
ICN-KIX (stopover)
HND-FRA-GOT
Skulle t.ex. kunna lägga till den 23/4
SN2318 GOT-BRU
SK1600 BRU-ARN
Har idag betalat 210.000 EB-pong och lite över 11.000 kr i skatter.
Borde få betala 247.500 EB-poäng för samma resa väl? Men skatterna har jag ingen aning om hur jag ska räkna om.
Vore ytterst tacksam för lite vägledning här om vad som är smartast att göra och om det ens är värt att lägga till det extra benet. Fungerar mitt tankesätt enligt ovan med att sedan skippa det och ändå ha fått ut bagaget i Göteborg den 22/4?
Vi flyger Tokyo Haneda-Frankfurt-Göteborg den 22 april. Så om jag lägger till GOT-ARN den 23/4 så måste jag väl kunna få ut bagaget i Göteborg med tanke på att det är en stopover och sedan helt enkelt strunta i sista benet i bokningen?
Blir det sedan en ändringskostnad á 150 + 450 kr per person? Är EBD om det spelar någon roll. Har för mig att vissa inte behövt betala de där 150 kr p.p isf.
Bokningen totalt består i följande flighter:
GOT-FRA-ICN
ICN-KIX (stopover)
HND-FRA-GOT
Skulle t.ex. kunna lägga till den 23/4
SN2318 GOT-BRU
SK1600 BRU-ARN
Har idag betalat 210.000 EB-pong och lite över 11.000 kr i skatter.
Borde få betala 247.500 EB-poäng för samma resa väl? Men skatterna har jag ingen aning om hur jag ska räkna om.
Vore ytterst tacksam för lite vägledning här om vad som är smartast att göra och om det ens är värt att lägga till det extra benet. Fungerar mitt tankesätt enligt ovan med att sedan skippa det och ändå ha fått ut bagaget i Göteborg den 22/4?