Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Uppföljning på min fråga är att jag inte kan ha någon annan slutdestination än Göteborg som jag har en Open Jaw, och det blir en dubbel open jaw isf.

Så nu får jag fundera på om jag kan hitta någon annan flight som kan fungera och ändra utefter det. Letar vidare med andra ord.

Tyckte att hon presenterade sig som Kristina och enligt henne så skulle jag som EBD betala 150:- p/p i ändringsavgift, that's it.

Ja men du får inte illa ja service fee (efter 24h) på 450kr samt behöver betala den igen, plus 150kr.

Rätta mig om jag har fel :)

Uppföljning på min fråga är att jag inte kan ha någon annan slutdestination än Göteborg som jag har en Open Jaw, och det blir en dubbel open jaw isf.

Så nu får jag fundera på om jag kan hitta någon annan flight som kan fungera och ändra utefter det. Letar vidare med andra ord.

Tyckte att hon presenterade sig som Kristina och enligt henne så skulle jag som EBD betala 150:- p/p i ändringsavgift, that's it.
Missade den detaljen om dubbel open jaw, det är inte tillåtet enligt SAS regler för eurobonusbokningar.
Som @fcx skrev är det nog lättast att ändra någon connection flight till tidigare/senare för att få till en ändring i bokningen.

Nu fattar jag ingenting. o_O:D

Bokningen är gjord i höstas.

På alla star Alliance award bokningar som görs betalar man numera en service fee på 450kr/pax som ej är återbetalningsbar efter 24h. Denna tas ut vid nybokning samt vid ändring av befintlig bokning. Om du gör en ombokning/ändring tillkommer även 150kr/pax.

Edit: saxat från villkoren på sas star award. (Punkt 2.13)

”Any service fee will not be refunded at cancellation. A service fee will be charged for rebooking of Star Alliance award tickets.”

Hej, hoppas det är rätt tråd, hjälper en kompis vars voucher löper ut i år och har stått i kö nu i över 1h.
Eftersom han vill åka open jaw resa med star alliance, så går det inte göra bokningen online, el hur? Tips på att inte låta vouchern gå till spillo?
Eller kan man göra en valfri bokning, och sedan ringa in nästa år och ändra bokningen? Eller är vouchern ogiltig då?
Tacksam för lite hjälp. Vet någon om linjen är öppet på måndag? Verkar inte komma fram alls idag ( alla ringer väl)

Eller kan man göra en valfri bokning, och sedan ringa in nästa år och ändra bokningen? Eller är vouchern ogiltig då?
Den blir ogiltig så ni måste boka nu och kan inte göra ändringar efter nyår (utan att förlora vouchern)

Vet någon om linjen är öppet på måndag?
Någon rapporterade att det var öppet julafton så chansen är stor.

Tips på att inte låta vouchern gå till spillo?
Ni kan även prova SAS vanliga bokning. Ibland kan de boka med Amex-voucher. Fast om din kompis inte har status är det kanske inte enklare att komma fram där.

Toppen