Mattias Holmén
Medlem
UT: 29 AugustiSker din resa på några av de här datumen?
HEM: 7 Sep
Det fanns även 3:e september ut och 12:e hem. Samt något datum i slutet av sep, minns inte vilket. Inget annat enligt Tallin.
UT: 29 AugustiSker din resa på några av de här datumen?
Stämmer bra med de datumen jag hittade med ITA Matrix-metoden (fast jag sökte bara tillgänglighet för en person).UT: 29 Augusti
HEM: 7 Sep
Stämmer också bra med vad man hittar med ITA Matrix-metoden (dessa sökningarna avser tillgänglighet för 2 personer):Det fanns även 3:e september ut och 12:e hem. Samt något datum i slutet av sep, minns inte vilket. Inget annat enligt Tallin.
Älskar att se priserna på revenuebiljetterna och sedan eurobonuspoängenStämmer bra med de datumen jag hittade med ITA Matrix-metoden (fast jag sökte bara tillgänglighet för en person).
Stämmer också bra med vad man hittar med ITA Matrix-metoden (dessa sökningarna avser tillgänglighet för 2 personer):
Visa bifogad bild 83509
Visa bifogad bild 83510
Undrar du över en specifik routing så fråga här: Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorVet inte vilken tråd jag ska fråga i längre.
Njae, jag tror att det t o m är 8 segment per bokning, dvs det behöver inte vara tur och retur.Vad gäller? Totalt 8 leg t o r?
Enligt Vad betyder förkortningen? En flygresenärs A till Ö - BusinessClass.se finns det olika sorter:Hur många stopp får jag göra i respektive zon?
Bakåt som att åka med ryggen först? Mig veterligen har inget flygbolag flygplan som backar i luftenJag får fortfarande inte åka bakåt?
Ja, och priserna är dessutom per person enkel resa (fast det blir nog lite billigare, förlåt mindre dyrt, om man bokar tur-och-retur)...Älskar att se priserna på revenuebiljetterna och sedan eurobonuspoängen![]()
Jo, tur och retur blir samma pris som en enkel faktiskt. Hyfsat!Ja, och priserna är dessutom per person enkel resa (fast det blir nog lite billigare, förlåt mindre dyrt, om man bokar tur-och-retur)...
Får man lov att fråga vilket datum?Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SQ
Kabinklass: First
Avreseort: CPH
Destination: SIN
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 112500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1006:-
Antal resenärer: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): juni 2019
Bokad: december 2018
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Glädjen som uppstår när det plingar till i mailboxen och man ser att man fått mail alert från expertflyer!!!Ibland blir allt så himla bra!!
Jag ska iväg till USA:s västkust i januari. Bokade två biljetter utifall att jag skulle kunna hitta någon som ville följa med. Min sambo fick stå på bokningen så länge. Hon hade dock ingen möjlighet att följa med.
Efter att ha funderat ett tag på vem jag skulle fråga valde jag till slut en av mina kompisar som aldrig har varit i USA, som aldrig har flugit i business class och som jag vet att jag kommer få väldigt roligt med.
Jag ringde...
- Hej! Får jag bjuda dig på en resa till L.A, Las Vegas och San Francisco?
Givetvis tackade han ja.
Jag hade bokat award-biljetter hos SAS med Fly premium, men jag hade bara hittat biljetter i C på utresan. Hem fanns bara platser Plus.
Såg sen att det fanns en plats i C på hemresan men trodde inte att jag skulle kunna boka olika klasser i samma bokning. När jag ringde för att göra namnändring frågade jag om just detta. Fick mycket fin hjälp av telefonisten på SAS, som föreslog att vi skulle dela upp bokningen på två separata bokningar. Iom det skulle jag inte riskera att jag blev av med C-platserna på utresan, som jag kanske annars skulle bli om jag bokade av allt och gjorde en ny bokning.
Så... Jag lyckades boka C hela vägen till min vän medan jag tar en plats i Plus på hemvägen, med förhoppning om att det ska öppnas upp en plats till.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C / Plus
Avreseort: MMX
Destination: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw - hemresa från SFO
Antal poäng (per person): 60 000 (Fly premium)
Skatter&avgifter (per person): 633:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari 2019
Bokad: Oktober 2018
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Flighter:
MMX-ARN - SAS - Plus
ARN-LAX - SAS - Business
//
SFO-CPH - SAS - Business/Plus
Vi har inte bestämt oss för om vi ska ta tåg/buss från CPH till MMX, eller om vi ska flyga CPH-ARN-MMX, men givetvis skulle jag ha passat på att boka detta när jag ändrade ursprungsbokningen. Vi hade alltid kunnat hoppa över dom sista två benen men nu måste jag betala 2 x 150:- om vi beslutar oss för det. Onödigt...
Ut 2a hem 10e juni. Fick även ett annat alternativ tror det var ut 8e hem 17e, dubbelkollar imorgon, har det inte tillgängligt här.Får man lov att fråga vilket datum?
Borde inte vart 17e juni, då har jag 2 platser bokat på SIN-CPHUt 2a hem 10e juni. Fick även ett annat alternativ tror det var ut 8e hem 17e, dubbelkollar imorgon, har det inte tillgängligt här.