Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Sökt men inte hittat något om detta (eller så har jag missat), har SAS smugit in en sänkning på Plus också? Eller är nedan en bugg från allas favoritavdelning?
upload_2018-12-13_18-9-12.png

Som synes 1874 poäng vilket borde vara 5625, eller? Samtliga flyg är SAS i bokningsklass A, ett i varje riktning är SAS Ireland. Hittar dock andra alternativ med SAIL där poängen blir rätt. Valde jag SAS Plus Smart på utresan också blev den poänglös. Testar jag andra flyg är flera helt poänglösa och enstaka stämmer. Klickat mig fram till betalning men naturligtvis ingen skillnad.

Har inte möjlighet att testa annan webbläsare för tillfället, Chrome Version 71.0.3578.98, om det är orsaken?

Edit: strulade med bild, hoppas syftet framgår ändå...:rolleyes:
 
Last edited:
Något är riktigt konstigt. Letar Plusbiljetter ARN-LHR och de flesta sökresultaten jag får visar 0 poäng.

upload_2018-12-13_18-29-16.png



Men om jag väljer vanliga Go så får man iallafall 125 poäng.. yippi
upload_2018-12-13_18-30-0.png



Sökte enkelresor också, funka inte.
upload_2018-12-13_18-32-20.png
 
Efter att ha utfört en resa i SAS Go som köptes innan 1/10 och utfördes efter 1/12 fick jag och mitt resesällskap givetvis poäng enligt nya tabellen.

Vi hörde av oss och fick (så klart) olika svar:

- medresenären fick till svar att resterande poäng kommer in per automatik efter ”några dagar”.
- jag fick till svar att ”det korrigeras i efterhand och att så sker ungefär en gång per månad” samt att jag ombeds ”avvakta och kolla så att det har rättat till sig”.

Jag kanske är onödigt gnällig men är det inte inte stor skam att vi som kunder till SAS själva förväntas hålla koll på att SAS sköter vad de utlovat?
 
Efter att ha utfört en resa i SAS Go som köptes innan 1/10 och utfördes efter 1/12 fick jag och mitt resesällskap givetvis poäng enligt nya tabellen.

Vi hörde av oss och fick (så klart) olika svar:

- medresenären fick till svar att resterande poäng kommer in per automatik efter ”några dagar”.
- jag fick till svar att ”det korrigeras i efterhand och att så sker ungefär en gång per månad” samt att jag ombeds ”avvakta och kolla så att det har rättat till sig”.

Jag kanske är onödigt gnällig men är det inte inte stor skam att vi som kunder till SAS själva förväntas hålla koll på att SAS sköter vad de utlovat?

Jag hade samma problem när jag reste hem den Bryssel den 2 dec. Jag fick samma svar som dig och satt lugn i båten.

Efter ca en vecka hade detta kommit in på kontot.

1ea42eaa912eb96d31904154f61c4330.jpg
 
Toppen