Jag hade en bokning med utresa 28/11 och hemresa 2/12. Resan bokades i augusti och ska därför berättiga till intjäning enligt gammal tabell. Jag ser dock att för flighterna den 2/12 har jag fått enligt nya tabellen.
Vid kontakt med kundtjänst (retro-reg) så gick jag informationen om att dom är medvetna om problemet som ska korrigera sig själv (inom 14 dagar).
Skulle få en hjärtattack!Åkte på det nu också, underbara 375 poäng för CPH-HKGfår väl vänta 2v och höra av sig annars, för min del är det ju inga problem men trist för dem som är nära gränsen för högre status.
Gah! Jobbigt! De får slänga med lite extra extrapoäng som plåster på såren. Tråkigt att det ska behövas så mycket extrajobb för att få in poängen man har rätt till.Blev nu krediterad de återstående poängen och de kom in som extrapoäng... Blir en vända till och klaga. Suck.
Och vad det kostar SAS, om detta nu görs manuell.Gah! Jobbigt! De får slänga med lite extra extrapoäng som plåster på såren. Tråkigt att det ska behövas så mycket extrajobb för att få in poängen man har rätt till.
Jag skrev några rader om det här Med 4åring på tur - optimering av poänguttag | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorHur är Lufthansa Business intra-Europe?
De får ju skylla sig själva lite när de gör det så här komplicerat. Normen är ju att man får poäng efter den intjäning som gäller när man flyger, inte den som gällde när man bokade men SAS gör ju ett komplicerat mellanting.Och vad det kostar SAS, om detta nu görs manuell.