Senaste nytt

SAS aktier

I morgon har vi ett SAS med drygt 2,1 miljoner färre aktier och 1,1miljarder mindre i skulder.

Kursutvecklingen senaste veckan är underlig med tanke på oljeprisutvecklingen också där Jet-A1 fuel gått ner till bara $616/t. Mindre än för ett år sedan. Jag tror nu, om SAS hedgat förmånligt allt de kan, att vi kommer få en trevlig vinstprognos på tisdag för 2018/19 på minst 2,5 miljarder sek. En höjning från resultatet 17/18 som blir ca 2 miljarder sek. Ev. utdelning samt minst 0,45 miljarder i lägre räntekostnader är andra trevliga kryddor jag ser fram mot att kanske få höra något om.

Rallyvarning senast tisdag utfärdas härmed.

Last edited:
I morgon har vi ett SAS med drygt 2,1 miljoner färre aktier och 1,1miljarder mindre i skulder.

Kursutvecklingen senaste veckan är underlig med tanke på oljeprisutvecklingen också där Jet-A1 fuel gått ner till bara $616/t. Mindre än för ett år sedan. Jag tror nu, om SAS hedgat förmånligt allt de kan, att vi kommer få en trevlig vinstprognos på tisdag för 2018/19 på minst 2,5 miljarder sek. En höjning från resultatet 17/18 som blir ca 2 miljarder sek. Ev. utdelning samt minst 0,45 miljarder i lägre räntekostnader är andra trevliga kryddor jag ser fram mot att kanske få höra något om.

Rallyvarning senast tisdag utfärdas härmed.
Det låter bra. SAS får smida medans järnet är varmt. Nyttja optionen på de 6 A350 dem har. Punkt nu. :)

Bra rapport, bra resultat. Spännande om det blir (mini)rally eller om SAS fortsätter vara ett värnepapper frikopplat från normala marknadsrörelser... o_O
Blir intressant att se, siffrorna som rapporterades ser bra ut, lite orolig för att guidningen framåt inte når upp till marknadens förväntan...

P/E-tal <6. Överväger att öka på denna till synes starka negativa reaktion, och baserat på min likvida position.

Toppen